LordJensMedlem sedan aug. 2000119 inlägg Type mismatch: '[string: "namn"]'
på
cnn.Execute "INSERT INTO ligan(namn, traningar) VALUES('" & Request.Form(namn) & "','1') " ,,adCmdText + adExecuteNoRecords
Där namn i Request.Form(namn) är en vanlig sträng.
Säkert nåt enkelt fel, men jag hittar det inte.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg cnn.Execute "INSERT INTO ligan(namn, traningar) VALUES('" &_
Request.Form("namn") & "','1') " ,,adCmdText + adExecuteNoRecords
Varför lagrar du träningar i textformat?
Request.Form("namn") / inte Request.Form(namn)
kontrollera så att Request.Form("namn") verkligen innehåller något
Kontrollera att namn = string i databasen oc att traningar = int
LordJensMedlem sedan aug. 2000119 inlägg nej, alltså inte så.
grejen är att formuläret innehåller fält med namnen: namn1, namn2, namn3 osv. så har jag gjort en liten loop för att få in värden i databasen.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Hur får variablen namn sitt värde då?
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
grejen är att formuläret innehåller fält med namnen: namn1, namn2, namn3 osv.
Försök ta ut värdena genom att loopa fram Request.Form("namn" & "1"), Request.Form("namn" & "2"), osv.
LordJensMedlem sedan aug. 2000119 inlägg Nja, fortfarnade inte riktigt nöjd :/
Jag har gjort om koden lite, men får fortfarande samma felmeddleande. (Type mismatch: '[string: "namn"]' )
cnn.Execute "INSERT INTO ligan(namn, traningar) VALUES('" &Request.Form("namn" + i) & "','1') " ,,adCmdText + adExecuteNoRecords
i har värdena 1,2,3 osv.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg cnn.Execute "INSERT INTO ligan(namn, traningar) VALUES('" &Request.Form("namn" [b]&[/b] i) & "','1') " ,,adCmdText + adExecuteNoRecords
Annars kan jag inte se något fel. Är du säker på att felet härstammar härifrån?
LordJensMedlem sedan aug. 2000119 inlägg tack så mycket! & var felet.
en fråga bara & = + i sql?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg & används för strängkonkatenering i VB och VBScript, och jag använder + för detsamma i T-SQL, så jag vill svara Ja på din fråga.
Mvh,