BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Hej!
Jag undrar hur man gör för att en sida INTE skall cachas, altså när man trycker på "back" på browsern skall den inte kunna använda sig av cachen för att få fram informationen, den måste läsa från webben igen.
Tack!
------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba
www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Lägg denna rad överst på din asp-sida
<% Response.Expires = 0 %>
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Citat från http://www.tcp-ip.com
"One of us in the office (we won't say whom) had the bad habit of always using:
<% Response.Expires = 0 %>
at the beginning of every web page.
Now we all develop bad habits over time, but this one can really slow things down. Unless you really have a need to expire the page(s) immediately, extend the value to a more reasonable amount say 60, 90, or even 180.
This number sets the number of seconds (not minutes) for content expiration, and if the number of seconds is too low,delivery will suffer. If you set it too high necessary updates may not be accurate.
Try experimenting with values, but we suggest 30 to 60 for a good starting point."
------------------
Daniel Olsson - Webbutvecklare
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Hur skulle man göra istället då?
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg A är din email adress a@a.nu ?
Eller är det bara något du har hittat på?
Tack!
------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba
www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Den har jag bara hittat på. :r
Tyvärr finns det robotar som åker runt i cyberrymden och plockar upp emailadresser som senare används för allehanda djävulskap, tyvärr har jag råkat illa ut förut vilket gjort mig vädigt försiktig. min mailadress är maria_erikxon(a)hotmail.com där (a) står för @.
hurså förresten? Störde det dig?
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Tack för det, då mailar jag dig snart :e
Ha det!
------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba
www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se