CCoreXMedlem sedan sep. 2001105 inlägg
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*. mdb)};dbq=c:\inetpub\wwwroot\applications\citatdatabas\data\
citat.mdb"
VisaCitat = Request.form("Citat")"
sql = "insert into citat(citat) values ('" & replace(VisaCitat,"'","''") & "')"
connect.execute sql,,128
set rs = connect.execute("select @@identity")
Visaid = rs(0)
RecSet.Close
Connect.Close
%>
Kan detta vara ngt? Hittat i en sökning (LarsG såklart)
CCoreXMedlem sedan sep. 2001105 inlägg Men jag har ju skrivet en @@identify
fast jag får bara ut värdet "0" när jag använder Replikerings-ID
Använder jag vanligt id så får jag ut id:et utan problem..
Det måste vara något "extra" man skall lägga till för att få ut replikerings idet
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg CoreX, tråden flyttades till Access-forumet av en anledning. Jag tillåter att den fortsätter här i ASP-forumet, då svaret du fick av Jesper T har med ASP att göra.
Annars är det upp till moderatorn i Access-forumet (LarsG) att flytta tillbaks tråden, men 'korslänka' inte trådar på det sättet, utan ta istället upp med moderatorn i aktuellt forum var du vill ha tråden och var ni tror att den får bäst hjälp. :)
MVH
OveRRidE
moderator, webForum
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inläggMen jag förstår honom, ibland svarar ingen i access forumet, undantaget när larsG och @nders kan. Och det kan ibland ta ett dygn.
Dessutom tycker jag det var fel av LarsG att flytta till Access då identity har med asp att göra ?
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Tråden ligger som sagt kvar i ASP-forumet.
Back to topic. :)
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg @@identity returnerar bara ett numeriskt värde. Du måste göra select på den kolumnen som är definierad som replicationid. Har du både en räknare och replicationid ?
ot:
@@identity och replicationid har inget med ASP att göra. Det är ren Access-funktionalitet.
CCoreXMedlem sedan sep. 2001105 inlägg Ja det är både räknare och replikerings-id..
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Nej, jag har försökt leta lite efter hur detta hanteras men inte hittat något.
Du kanske måste använda ett recordset och addnew och sedan göra requery för att få tag på värdet. Det ärallt jag kan hjälpa till med.