PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Hur mycket klarar getRows-funktionen? alltså hur många poster och data i varje post kan den hantera innan den blir för seg?
funderar på att lägga in hela min hemsida i en databas och när en besökare kommer till sidan första gången (alltså första gången under det besöket) skapar jag en array med getrows i global.asa för att slippa öppna databasen varje gång nån begär en sida.
tror ni att det skulle hålla? sidan är inte så värts stor kanske 10-20 undersidor.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Inte övervägt stored procedures ?
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Varför inte spotta ut html-sidor istället? Då slipper du ligga sömnlös om nätterna och grubbla om sidan pallar med trycket eller inte.
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg CatZ: Nej, vet inte riktigt vad det är :/
Pace: Jag vill kunna ändra sidorna online vart jag än befinner mig i världen, bara jag har en internetuppkoppling ;)
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Stored Procedures skapar du i Access.... du skapar en FRÅGA i access och sedan ger du frågan ett namn sedan anropar du bara frågan från access på asp sidan.... det går fantastiskt snabbt
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg oki, tackar! ska kolla upp det lite mer :)
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg CatZ
Kan säga att sp är inte direkt snabba, det är smidigt att använda dem men de är inte snabba.