ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Igår så funkade allt perfekt men idag när jag skriver ut Now så
skriver den tex ut:
9/15/2002 11:07:00 AM
fast jag vill ha av typen 2002-09-15 11:07:00
jag har Session.LCID = 1053 högst upp på alla sidor men det
hjälper alltså inte, vad kan det då vara för fel?
Jag har mailat och frågat webhotellet om detta men de svarade följande:
----------------------------------------------------
Det är ett engelskt operativ system pga kontroll panelen som vi saluför.
det är en 24h klocka , men datumet tyär blir xx/xx/xx
-------------------------------------------------------
Jag tror det kan ha göra med att dem installerade Microsoft Windows Script 5.6 under natten.
Finns det inget sätt att göra så att den skriver ut så som jag vill ha det?
i-orMedlem sedan nov. 2001294 inlägg Den kanske inte bästa lösningen är att skära itu datumet och sätta ihop det igen.
Response.Write Year(Now) + "-" + Month(Now) + "-" + Day(Now)
Förmodligen blir det ingen skillnad men du kan ju alltid sätta session.lcid = 1053 i din global.asa isället, så slipper du sätta det på varje sida.
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Jag har en fil som jag infogar på varje sida och det var i den filen jag satte session.lcid = 1053, så det blir ingen skillnad.
Med ditt sätt i-or måste jag ju ändra på alla sidor och det kan bli rätt så jobbigt.
Sen när jag hämtar från databasen skriver den ju också ut fel datum-format fast att det är sparat rätt i databasen.
i-orMedlem sedan nov. 2001294 inlägg Du kan vara så illa tvungen att ändra på alla sidor. Väldigt taskigt av webbhotellet att göra så, de borde ju avinstallera det där nya programmet.
Jag har en engelsk hemsida och datumen på den fungerade som de skulle när webbhotellet jag hade sidan på hade engelsk standard på databaserna. När jag sedan bytte webbhotell till ett med svensk standard blev alla datum fel. Jag var då tvungen att formatera alla datum "för hand".
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Det ska räcka med att lägga till Session.LCID = 1053 i Session_OnStart i global.asa
cya,
PatrikB
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Men Session.LCID = 1053 hjälper ju inte!!! :(