webForumDet fria alternativet

BCC

8 svar · 294 visningar · startad av insu

insuMedlem sedan juli 200223 inlägg

jmail.AddRecipient
jmail.From

Men hur får jag BCC??

Jag tänkte så här, jag loopar igeno alla e-mail från en databas sen lägger jag alla i bcc, whoops så är 10 000 e-mai skickade, funkar det förresten?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

.AddRecipientBCC

Tänk vad mycket som finns hos Dimac.

Du kan nog inte skicka mer än ett par hundra mail i stöten. Det har diskuterats tidigare hur göra med massutskick och jmail, så sök lite.

Mvh,

@nders skrev:

.AddRecipientBCC

Du kan nog inte skicka mer än ett par hundra mail i stöten. Det har diskuterats tidigare hur göra med massutskick och jmail, så sök lite.

Mvh,

så vad du menar är att man måste även loopa scripten efter 100 e-mail

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag menar ingenting.

Kanske en sökning kan hjälpa dig?

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Jag tror jag läste nånstans här på wF att det tar för servern ungefär en sekund per mail, .....det blir ganska mycket med 10 000 mail det. :OO

men som sagt sök lite och du skall finna svar :)

icaaq skrev:

Jag tror jag läste nånstans här på wF att det tar för servern ungefär en sekund per mail, .....det blir ganska mycket med 10 000 mail det. :OO

10 000 sekunder, hmmm...

@nders skrev:

Kanske en sökning kan hjälpa dig?

men de där pratar bara inga ex på script, jag användermig av ett hotell so använer jmail 4.3 , och behöver skicka ut ca 10 000 mail, hur ska jag gå tillväga?

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

men de där pratar bara inga ex på script, jag användermig av ett hotell so använer jmail 4.3 , och behöver skicka ut ca 10 000 mail, hur ska jag gå tillväga?

Ehh, va?
Länkarna @nders postade är väl nog svar på din fråga, eller missuppfattar jag? Läs dessutom manualen för JMail, där står svar på många sådana frågor.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag tror bestämt att det ekar här inne.

Insu > Du kan ju inte undkommit att förstå att du inte kan skicka 10 000 mail samtidigt från ditt webbhotells server, såvida du inte vill att de strimlar ditt IP-nummer eller nåt liknande mysigt. ;)

Loopa igenom 100 mail med en for .. each-loop, samla dem i BCC-kollektionen och skicka de mailen med JMail. Rensa upp (stäng objekt & samlingar) och kör på nästa 100.. ja.. du förstår. 100 i taget. :)

Det finns gott om kodexempel i trådarna som @nders visade, samt att dimacs manual till JMail är mycket utförlig, speciellt i det avseende du frågar efter.

MVH
OveRRidE, moderator ASP/VBScript

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)