Testa detta:
If(Request.querystring("val") = "undersidor" AND Request.querystring("alla") = "true") then
din kod.
end if
11 svar · 261 visningar · startad av alj
Hejsan
Jag har en länk till "admin.asp?val=undersidor&alla=true" och nu vill jag se efter om någon tryck på länken eller hur man ska säga..
Skulle endast länken gått till t.ex. "admin.asp?val=undersidor"
Skulle man ju kunna "kolla upp det" med
If Request.querystring("val") = undersidor then
Men hur gör man med min första länk?
Hur får man reda på om allt stämmer?
If Request.querystring("val") = "undersidor" & ("alla") = "true" then - Har jag redan försökt med..
Hjälp x(
Testa detta:
If(Request.querystring("val") = "undersidor" AND Request.querystring("alla") = "true") then
din kod.
end if
Fungerar inte Pellefant, använder visserligen ElseIf där men det skall väl inte spela någon roll eller hur?
Hm...då vet jag tyvärr inte. testa iofs att byta AND till & och &&.
ElseIf spelar ingen roll.
Någon annan...?
Pellefants kodsnutt är korrekt.
alj: Ser du att "val" och "alla" tilldelas dessa "true-värden" i url fönstret? Får du något felmeddelande?
Visst ser jag att val, alla etc.. visas i URL raden när jag tryck på länken...
Men inget händer!
Och nej inget felmeddelande heller.
Att jag använder PWS kan väl heller inte spela någon roll..eller?
Tack för hjälpen alla :)
PWS eller IIS spelar en mindre roll i detta sammanhang. Du måste ju placerat denna if-sats inuti en annan if-sats el liknande så att den aldrig körs.
Ekström skrev:
PWS eller IIS spelar en mindre roll i detta sammanhang. Du måste ju placerat denna if-sats inuti en annan if-sats el liknande så att den aldrig körs.
Förstår inte riktigt hur du menar?
Meningen är ju att när scriptet körs ska den kolla i "querystring" om "val" är "undersidor" och "alla" är "true".. ?!
Ja. Och det gör du med koden
If Request.QueryString("val") = "undersidor" AND Request.QueryString("alla") = "true" Then
'div kod
End if
alj: Visa oss gärna hela sidans kod. :)
Förlåt förlåt.. Ekström det verkar fungera nu :)
Jaja, tack så jätte mycket för eran starka hjälp, måste ha skrivit av fel eller något liknande..