webForumDet fria alternativet

Lite presentations hjälp...

ASPur ASP

1 svar · 402 visningar · startad av fjuri

Medlem sedan dec. 199970 inlägg
Frågan#1

Hejsan!
Jag har kommit en lång bit på vägen på mitt förra problem (se inlägg längre ner) tack vare hjälp från Toha (TACK mannen :)) .
Men jag har fortfarande lite problem. Nu funkar inskrivningen till databasen, MEN jag får inte presentationen av värdena att fungerar. Loopar är inte direkt min starkaste sida :( . Skulle vara tacksam om någon kunde titta på koden och hjälpa till:

===================
INSKRIVNINGS KOD

<%
set conn=server.createobject("adodb.connection")
path="DBQ=" & server.mappath("kommande.mdb")
conn.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; " & path,"name","name"

SQL = "INSERT INTO matchspelare (matchid, spelare, svar) VALUES (" & request.form("id") & ", '" & session("admin-namn") & "', '" & request.form("svar") & "');"
set objRec = conn.execute(SQL)

conn.close %>

===================
PRESENTATIONS SIDAN

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
          <%
set conn=server.createobject("adodb.connection")
path="DBQ=" & server.mappath("kommande.mdb")
conn.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; " & path,"name","name"

sql = "select * from Matcher order by matchid DESC"
set rs = conn.execute(SQL)

i = "1"

Do until rs.eof or i = "11" %> 
          <tr> 
            <td width="50" valign="top"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#999999"><%=rs("con")%></font></td>
            <td width="144" valign="top"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
              <a href="#" onClick="MyWi=window.open('kom_match.asp?ID=<%=rs("matchid")%>','Kommande','toolbar=no,location=no,directories=no,status =no,menubar=no,scrollbars=yes,resizeable=no,width=390,height=300')"><font size="1"><b><%=rs("klan")%></b></font></a><br>
              <br>
              </font></td>
            <td width="144" valign="top" align="left"><font size="1"><a href="#" onClick="MyWi=window.open('kom_edit.asp?ID=<%=rs("matchid")%>','Edit','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,m enubar=no,scrollbars=yes,resizeable=no,width=250,height=400')">EDIT</a> 
              | <a href="kom_del.asp?ID=<%=rs("matchid")%>">DEL</a></font></td>
            <td width="144" valign="top"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Spelar:<br>
            <% SQL = "SELECT spelare FROM matchspelare WHERE matchid = " & rs2=("matchid") & " AND svar = 'ja'"
			 set rs2 = conn.execute(SQL) %>

<% while NOT rs2.eof
		response.write rs2("spelare") %>

<% rs2.MoveNext
			 wend %>
</font></td>
          </tr>
		    <% i = i +1
		rs.movenext
		loop
		rs.close
		conn.close %> 
        </table>

================

Toha och jag var inne på att göra om det till boolean (true/false), men hur ska koden för inmatning, respektive utmatning, då se ut?

Skulle verkligen uppskatta om ni hittade felet/lösningen! (för det är det enda som fattas för detta script)

Tack på förhand!

------------------
Mvh
/Andreas P

Medlem sedan dec. 199970 inlägg

Eftersom jag fortfarande inte löst problemet, så tänkte jag vara lite busig och skriva detta 'svar' för att få upp rubriken lite högre upp :e

Toha, snälla? :)

------------------
Mvh
/Andreas P

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.55e59744
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)