FfatcapMedlem sedan okt. 200144 inlägg Frågan#1 Vad är det som är fel i den här koden. Jag hittar inge fel själv och inte en annan som kollat på den heller.
--KOD-------------------------------------------------------------------
<% Uppdatera = "UPDATE utstallning SET catname = '" & Request.Form("catname") & "', location = '" & Request.Form("location") & "', date = '" & Request.Form("date") & "', judge = '" & Request.Form("judge") & "', result = '" & Request.Form("result") & "', type = '" & Request.Form("type") & "', head = '" & Request.Form("head") & "', eyes = '" & Request.Form("eyes") & "', ears = '" & Request.Form("ears") & "', coat = '" & Request.Form("coat") & "', tail = '" & Request.Form("tail") & "', condition = '" & Request.Form("condition") & "', generalimpression = '" & Request.Form("general") & "' WHERE ID = " & Request.QueryString("ID")
Connect.Execute Uppdatera, , 128
Connect.Close
Set Connect = Nothing
Response.Redirect "ad_min.asp?wits=catshow_redigera"
%>
---------------------------------------------------------------------------
--FELMEDDELANDET--------------------------------------------------
ADODB.Connection.1 error '80004005'
SQLState: 37000
Native Error Code: -3503
[INTERSOLV][ODBC SequeLink driver][ACCESS][Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement.
/ad_min/ad_min.asp, line 302
----------------------------------------------------------------------------
Rad 302 är
Connect.Execute Uppdatera, , 128
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggDate är ett reserverat ord. Byt namn på kolumnen eller klamra i SQL-frågan.
Det vore dock mest intressant att se hur den färdiga SQL-frågan ser ut. Skriv ut med Response.Write istället för att exekvera den.
Använd gärna kod-taggar också, så blir din kod betydligt mer lättläst.
Mvh,
SSicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg du har väl glömt en dubbelfnutt i slutet av Uppdatera = "....
altså..
....Request.QueryString("ID")"
FfatcapMedlem sedan okt. 200144 inlägg @nders
det var visst det där med date som *CENSUR* scriptet.
Sico
Din metod gjorde så scriptet *CENSUR* sig ännu mer :)
tack båda för hjälpen
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggBra att det fungerade, men snälla, tänk över ditt ordval, och redigera gärna.
Mvh,
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inlägg"Redigera gärna" utläses "Redigera ditt ordval, annars gör jag det".
Bara för att vara fullständigt klar.
Mvh,