Frågan 26 aug. 2002 09:29 #1 probs.
Har en selectbox som jag låser ibland med disabled. Men näsr jag senare väljer att submitta det formuläret så kommer inte values med från min box. Finns det ngn lösning på det?
Skulle ju kunna lägga infon i en hidden, men jag ville bara kolla om ngn har en bättre lösning
CatZ Medlem sedan jan. 2002 2 440 inlägg Du kan ju alltid köra en if sats precis innan du skickar och verkligen kolla igenom om den är disabled eller inte.
och då göra den tillgänglig igen då eller? Javascript då? Kan man alltid lite på att Javascript funkar som den ska?
CatZ Medlem sedan jan. 2002 2 440 inlägg kan du presentera koden det hela gäller? Skulle tro att det går att lösa med asp
inte så avancerat.. skalar ner koden lite.
har en länk som jag kolla om selectboxen ska vara på eller av.
if Strcomp(request.querystring("edit_status"), "yes", 1)=0 then
dis = ""
else
dis = "disabled"
end if
sen så är det bara att lägga in min variabel i selectboxen
<Select name=status_id <%=dis%>><Option value=0>Välj Status</Option>
sen har jag en submit.. givetvis ett formulär runt hela saken åxå.
J Jymdis Medlem sedan mars 2001 6 260 inlägg kör på ett hidden fält som har exakt samma namn?
CatZ Medlem sedan jan. 2002 2 440 inlägg red
if Strcomp(request.querystring("edit_status"), "yes", 1)=0 then
dis = ""
else
[b]dis = disabled="disabled"[/b]
end if
<Select name=status_id <%=dis%>><Option value=0>Välj Status</Option>
försök med det istället :)
CatZ Medlem sedan jan. 2002 2 440 inlägg .... det blev en gång för mycket....
Förstod inte skillnaden på din hjälp Catz.
CatZ Medlem sedan jan. 2002 2 440 inlägg Hmmm dax att ta på sig läsglasögonen, om du gör en select "disabled" så kommer formuläret inte ta med den selecten...
det var ju det jag frågade om i början..
Om det finns ngn lösning på att ha den diabled och ändå få med ngn infor, det får väl bli ett hiddenfält då.