pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg Åter igen ett Session_onEnd fel
Följande kod fungerar vid en manuel utloggning, borde det inte fungera vid Session.Timeout och stängning av browser föntret?
[red]
Sub Session_OnEnd
Set ConnDb1 = Server.CreateObject( "Adodb.Connection" )
ConnDb1.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
Sökvägen till Databasen = Den här vägen
ConnDb1.ConnectionString = "Data Source='" & Sökvägen till Databasen & "'"
ConnDb1.open
sSessionUt = Date + time
sSessionId = Request.Cookies("sessionId")
SQLeditIn = "UPDATE tabellen SET logSenastUt = '" & sSessionUt & "' WHERE logSessionId = " & sSessionId & " "
ConnDb1.Execute(SQLeditin)
ConnDb1.Close
Set ConnDb1 = Nothing
End Sub
[/red]
Vad gör jag galet?
PS, har kikat runt lite bland liknande trådar men ej funnit några lösningar, har det med IIS att göra, fungerar det inte att köra lokalt...?
DS
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det borde fungera vid session.timeout, men servern har inte en aning om när du stänger browsern eller byter sida. Då måste man invänta timeout.
Standardtimeouten är satt till 20 minuter om jag minns rätt, du kan gärna sätta ner den så det blir enklare för dig att testa.
Mvh,
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg TimeOut
[red]Sub Session_OnStart
Session.TimeOut = 1
End Sub[/red]
Typ så?! Det fungerar inte så heller.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg timeout är enligt asp 3.0 standard 10 minuter
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg feck
Har provat att köra den på hotellet, det fungerar inte där heller...
Det jag vill åstakomma är att logga en användare när han/hon loggar in - så långt allt väl. Sen vill jag ju med Session_onEnd varaianten avsluta inloggningen så jag får en slut tid i databasen. Jag skulle inte bry mig om utloggningen om det inte var så att jag behöver ha statistiken för in och utpasseringarna.
Går det att lösa på annat sätt?
Det bästa är om användaren alltid loggar ut själv genom någon länk... Annars blir det som sagt lite lurigt att veta när dom loggar ur... Detta skall ju egentligen funka med Session_onEnd, men det är grymt mycket problem med den...
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg
Denniz PoP skrev:
Det bästa är om användaren alltid loggar ut själv genom någon länk...
Bah! :l
Då får det bli "hot-metoden" alla måste härmed lova att alltid logga ut med "logga ut" knappen :e
Annars får ni inte logga in... :P
:e :birp
men det är grymt mycket problem med den...
VArför då? Hur då? [Dumt! hur kanske jag redan vet... :e ]