Det är så att jag tänkt lägga till en funktion till medlemsidorna jag har på en sida.. man skall kunna använda kommandot "box" så blir det en ram runt.. liknande lunar typ..
jag har kommit soppas långt att boxem kommer fram..
men jag vill ha så att användaren skall kunna välja width,ramfärg och bgcolor i ramen..
följande kod har jag nu... (regexp)
objRegExp.Pattern = "\<(box)\>"
m_info = objRegExp.Replace(m_info,"<table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" width=""100%"" bgcolor=""#000000""><tr><td width=""100%""><table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""1"" width=""100%""><tr><td width=""100%"" bgcolor=""#FFFFFF"">")
objRegExp.Pattern = "(\<\/box\>)"
m_info = objRegExp.Replace(m_info,"</td></tr></table></td></tr></table>")
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Har igenligen ingen aning men går det inte att lägga in i variabler i reg.expen som skickas med ett "formulär" hur medlemmen vill att detta skall se ut.
<%
color=request("color")
border=request("border")
m_info = objRegExp.Replace(m_info,"<table border="& border &" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" width=""100%"" bgcolor="& color &"><tr><td width=""100%""><table border="& border &" cellpadding=""0"" cellspacing=""1""
%>
kan man skriva <box border="#ff0000"> då eller?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Nej, det var inte så jag tänkte, utan att man skulle fylla i några formulär eller dropplister innan men det kanske blir svårt och allt förlorar sin tanke... Du kanske bara kan glömma mitt inlägg?! :r
Det kanske måste till flera reg.expar eller så, vet inte...
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Skam na alltså typ i ett forum kunna använda sig av en tagg "box" ?
nej det är på deras medlemmarnas medlemsidor.. presentationen alltså..
Jag löste det på följande sätt:
objRegExp.Pattern = "<box bordercolor="(.*?)" color="(.*?)" width="(.*?)">(.*?)</box>"
m_info = objRegExp.Replace(m_info,"<table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" width=""$3"" bgcolor=""$1""><tr><td width=""100%""><table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""1"" width=""100%""><tr><td width=""100%"" bgcolor=""$2""><font class=""svarttext""> $4 </td></tr></table></td></tr></table>")
Fast det blir ju lite dumt nu.. man måste skriva med color, width och det.. tex <box bordercolor="#000000" color="#355553" width="100%">
gör man inte det så kommer inget med.
vill ha det så om man inte skriver t ex bordercolor så skall default vara svart (#000000)...