sql = "SELECT [Password], email, Username FROM user_table WHERE Email = '"& request.form("email") &"'"
Set RS = objDB.Execute(sql)
Håller på med en mailcheck-funktion som jag hittade i forumet. Undrar lite varför Password står inom klamrar? Är det en post somdom andra i tabellen user_name?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Password är ett reserverat ord. Egentligen bör man byta namn på kolumnen.
Så det är därför det står inom klamrar?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ja.
Man kan använda reserverade ord som namn på objekt i sina Accessdatabaser, men då klamrar man. Jag anser dock att man aldrig ska använda reserverade ord som objektnamn, utan att man ska ge andra namn istället, till exempel UserPassword.
Mvh,
CoreXMedlem sedan sep. 2001105 inlägg Japp.. det är bara för dem ska skiljas åt lite typ..
Det blir samma sak om du använder t ex "date"
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg @nders: Har du slutat med ungersk notation nu?
I ASP måste det väl vara rätt att använda det. Tillsammans med kamelnotation, som, iaf jag, alltid använder.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag använder alltid (nåja, i stort sett iaf) ungersk notation i utveckling, men jag har inte sett något behov av att i fältnamn markera vilken datatyp som ryms.
Vad är kamelnotation?
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg dettaÄrKamelNotation
Tycker personligen att det mycket lättare att läsa och ser snyggare ut också om man använder sig av det...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Då använder jag ungersk kamelnotation.
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg :e Weee!
Jag använder samma teknik som mästaren... ;)
Hur kommer det sig att jag alltid hamnar så långt ifrån topic i mina svar? :e