webForumDet fria alternativet

IP nummer vill inte loggas

ASP

3 svar · 362 visningar · startad av maxxar

Medlem sedan aug. 20028 inlägg
Frågan#1

Jag har ett litet bekymmer.... Jag har hållit på o grejat lite med ett IP logg script i ASP. Alltså alla besökares ipnummer loggas i en databas när dom besöker sidan.

Detta fungerar alldeles utmärkt på det interna nätverket, men så fort någon går in på min utifrån Internet så loggas i varje fall det IP numret som jag har fått från telia.
Kan ju tillägga att det även är så på gästboken. Det funkar hur bra som helst att posta inlägg men ipnumret blir alltid samma ipnummer...(mitt telia ip)..

Använder detta:
<%=Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")%>

Någon som vet varför det blir så?

Jag har läst att man kan använda någonting sådant här om man sitter bakom någon proxy....någon som vet nå mer om det?

<% =Request.ServerVariables("HTTP_X_FORWARDED_FOR") %>

Funkar det bakom brandvägg (SMC 7004ABR) oxå?

Skulle kunna använda DMZ men det känns lite osäkert eftersom jag har annat på servern oxå....så det vill jag inte....

hoppas ni förstår mitt problem och kan hjälpa mig att lösa det....

Jag kör Win 2000 IIS 5
dns2go adress
ADSL uppkoppling

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=43255

Det scriptet har du redan hittat såg jag, och det kommer troligen lösa dina problem.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det låter som en konfiguration i brandväggen/routern, eftersom besökaren får ditt telia-ip, dvs din brandväggs/routers IP-nummer.. eller har jag fel? :)

Medlem sedan aug. 20028 inlägg

Ja, det skulle ju kunna vara det....frågan e vad det e för konfiguration i brandväggen....?
Som det e nu så har jag gjort endast en portforward på port 80 till servern interna ip.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)