Frågan 8 aug. 2002 08:11 #1 Ska se till att kunderna inte behöver fylla i sinda uppg varje gång och jag fångar upp alla olika fält med koden nedan... Men när jag går in på beställningssidan igen så är det bara epostadressen som ha kommit med.
Response.Cookies("minkaka")("fnamn") = Request.querystring("fnamn")
Response.Cookies("minkaka")("enamn") = Request.querystring("enamn")
Response.Cookies("minkaka")("adress") = Request.querystring("adress")
Response.Cookies("minkaka")("postnummer") = Request.querystring("postnummer")
Response.Cookies("minkaka")("ort") = Request.querystring("ort")
Response.Cookies("minkaka")("telefonnummer") = Request.querystring("telefonnummer")
Response.Cookies("minkaka")("epost") = Request.querystring("epost")
så här ser beställningssidan ut
<input type="text" name="telefonnummer" class="form" value="<%=Request.Cookies("minkaka")("telefonnummer")%>">
<input type="text" name="epost" class="form" value="<%=Request.Cookies("minkaka")("epost")%>">
givetvis finns det fler!!!
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg och du är säker på att datan finns i kakorna??
och det finns data i querystringen??
det gick bra med epost ju!!!
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg har du satt nått värde på expire??
Response.Cookies("minkaka").Expires = "December 24, 2037"
nej det ska väl inte behövas eller?
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg kan vara det som blir konstigt... eftersom bara den sista finns kvar kanske de andra skrivs över eller nåt...
du kan väl testa? :)
nej det hjälpte inte! tyvärr
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg ok... nåt skumt är det...
har du testat att skriva ut värdena du får från querystringen så att du ser att nåt kommer in i kakorna?
Du ska inte ha form istället för querystring?
hur skriver jag en sådan response.write??
Och inte form för jag använder metoden Get i formuläret
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg response.write(request.querystring("fnamn"))
fnamn innehåller inget men epost innehåller rätt
Hittade felet... jag har en sub som namn m.m. läggs i först och därifrån en redirect till nästa sida.. I redirect följer epost med så här
response.redirect "order_klar.asp?epost="&sepost&""
Hur gör jag lättast för att få med alla de andra variablerna
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg bygg på querystringen bara...
response.redirect "order_klar.asp?epost=" & sepost & "&fname=" & sfnamn & "&enamn=" & senamn & ""
osv...
Detta funkar itne heller!!! vad har jag skrivit fel. Alla är tomma utom epost
response.redirect "order_klar.asp?epost="&sepost&" &fname="&sfnamn&" &enamn="&senamn&" &adress="&sadress&" &postnummer="&spostnummer&" &ort="&sort&" &telefonnummer="&stelefonnummer&""
E ekke_t Medlem sedan juli 2001 203 inlägg finns det värden i variablerna sfnamn, senamn osv??
nu funkar det... bytte plats på fnamn och epost i länken... knepigt