webForumDet fria alternativet

ASP utbildning

2 svar · 209 visningar · startad av mattiasjarnhall

mattiasjarnhallMedlem sedan apr. 2001126 inlägg

Hej alla glada.

Jag håller på att spåna lite i en idé om att hålla utbildningar i ASP. Målgruppen har jag tänkt skall vara webmasters på företag och organisationer som vill lära sig dynamisk programmering.
Vika fördelar som det kan ge dem i sitt dagliga arbete, och vilka möjligheter det ger dem i företaget.

Eventuellt kommer jag även ha intro-kurser för privatpersoner.. lite beroende på hur mycket tid jag har.

Det jag sitter och planerar just nu är upplägget, samt priser.

Har ni några konkreta kommentarer till denna idé? Tycker ni att den verkar intressant? Skulle det vara något ni vill gå på?

Vad tycker ni skall finnas med i utbildningen? Är det något särskillt ni tror att min "målgrupp" kan vara intresserade av?

Hur mycket skulle du som företag kunna tänka dig betala för en 2-3 dagars kurs i ASP?

Hur mycket skulle du som privatperson kunna tänka dig betala för en 2-3 dagars kurs i ASP?

/MJ

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Ärligt talat tror jag att idén inte är speciellt bra. Varför ska man lära sig nåt "gammalt" när .NET finns?

Var och hur ska utbildningen vara?

mattiasjarnhallMedlem sedan apr. 2001126 inlägg

.NET kommer förmodligen komma upp som alternativa kurser senare.
Bara för att ASP.NET finns så innebär ju inte det att ASP har tappat sitt fäste helt.. det finns mycket som man kan göra med vanlig ASP och där lösningarna blir lika bra med det som ASP.NET!

Men jag håller med dig om att man bör satsa på .NET, så jag kommer att tillhanda hålla utbildning i även det senare.

Detta är bara ett pilotprojekt där jag vill skaffa mig erfarenhet om handledning och utbildning. :)

Utbildningen kommer förmodligen hållas i Enköping. Där finns tillgång till både datasalar och konferens rum. Upplägget är inte klart ännu...

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
134 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)