webForumDet fria alternativet

loop med response.write (knivig sak)

3 svar · 226 visningar · startad av CatZ

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Jag försöker göra nåt sånt här... men det vill inte fungera eftersom jag inte riktigt vet hur tusan man gör en sådan loop.... någon som kan hjälpa till lite?

while not rs.eof 
response.write "<tr class=td2>" & _
"<td align=right>Spelkv&auml;ll 1</td>" & _
"<td><select name=dag>" &_
"<option>.: V&auml;lj Dag :.</option>" & _
"<option value=M&aring;ndag" & If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">M&aring;ndag</option>" & _
"<option value=Tisdag" & If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">Tisdag</option>" & _
"<option value=Onsdag" &  If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">Onsdag</option>" & _
"<option value=Torsdag" &  If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">Torsdag</option>" & _
"<option value=Fredag" &  If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">Fredag</option>" & _
"<option value=L&ouml;rdag" & If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">L&ouml;rdag</option>" & _
"<option value=S&ouml;ndag" & If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" & ">S&ouml;ndag</option>" & _
"</select>"
"Tid:"
"<input name=tid type=text size=5 maxlength=5></td>" & _
"<td></td>" & _
"<td></td>" & _
"</tr>"
rs.movenext
wend

Jag försöker alltså slänga in en if rs("fält") = "värde" Then Response.Write "detta" inuti en response.write.... det vill inte men jag vill ;)

LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Du får dela upp det i flera response.write

while not rs.eof 
response.write "<tr class=td2>" & _
"<td align=right>Spelkväll 1</td>" & _"<td><select name=dag>" &_
"<option>.: Välj Dag :.</option>" & _
"<option value=Måndag" 
If rs("dag") = "Måndag" Then response.write "Selected" 
response.write  ">Måndag</option>" 
'övriga dagar
response.write "</select>""Tid:""<input name=tid type=text size=5 maxlength=5></td>" & _
"<td></td>" & _"<td></td>" & _"</tr>"
rs.movenext
wend

Du fick rätt igen LarsG :P

Någon som är sugen på at hjälpa mig lite http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=48572 << där ?

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)