Jag har ett litet problem.. vet inte om det går att lösa så enkelt som jag skulle vilja men jag hoppas på det. Beroende på en rad variabler vill jag ha olika include files. Alternativen är för många för att jag skulle kunna göra en case sats eller liknande så jag hade hoppats på att jag kunde bygga upp en include file-sträng som vanligt och sedan skriva ut den. Det jag inte tänkte på var ju att <!-- och --> skall vara med vilket ju medför att det jag skriver innanför dessa inte läses som jag vill
exempel:
ett hårddraget exempel där jag inte bryr mig om fnuttar och sånt men för att visa min tanke.
kan jag bara köra server.execute på andra asp-sidor. jag vill nämligen bara läsa text från ett textdokument och skriva ut det på min sida. alla filer jag vill infoga text ifrån är av typen .txt
löste det med objTextStream istället. fungerar ganska bra. Jag har dock ett problem. Server.Mappath( "\" ) returnerar sökvägen till rooten + filen default.asp. varför gör den det. jag vill att strängen skall se ut ungefär såhär:
C:\wwwroot\
inte
c:\wwwroot\default.asp
bygger jag på denna sträng så blir ju sökväken knarkad..