Har problem med att texten ur en databas blir för lång. Har lagt texten i en tabell. Men vissa poster blir för lång och pajar tabellen. Under hur man gör för att den ska kapa textsträngen vid ett visst antal "bokstäver" och fortsätta på nästa rad?
problem med för mycket text ur databas...
10 svar · 347 visningar · startad av Dwarfen
det ska alltså fixsa till saken...
då återstår bara saken att installera in access...igen...fan...
det finns inget annat sätt?
varför tar man bort access? :)
nej.. PM eller memo som det heter på engelska klarar fler taggar än vad Text gör.. den klarar bara av högst 255 tecken
Om det nu skulle vara så att du tagit bort Access så skulle du inte kunna köra dina script mot databaser....
jag har inte tagit bort access...w2k rasade =)...sabla ljudkort...hehe...
klart att det går att köra mina script mot databasen, acces är ju bara ett bearbetningsprogram för att göra det lättare att hantera shiten...
Databaskopplingarna går ju genom ISS:en...
Dwarfen:
När du säger "pajar tabellen" så menar du väl i HTML och inte i databasen? I så fall har det inget med datatypen att göra.
Man behöver inte ha Access för att byta datatyp. Det går bra med hjälp av ADO och SQL
menar i html...kanske utrryckte mig lite klumpigt...iallafall...det ser inte bra ut...
jag tror ni lurar den stakars grabben...
Men vissa poster blir för lång och pajar tabellen
du menar väll utseendemässigt. Det är en helt annan femma. Men gå till script arkivet och leta för jag tror mig sätt ett sådant script där.
edit: hittade inte scriptet, men som sagt har varit uppe tidigare
http://www.webforum.nu/search.php?s=&action=showresults&searchid=75026&sortby=lastpost&sortorder=descending
Ajaj, kanske missuppfattade dig där, sorry i så fall.
:D
trexter.com skrev:
Om det nu skulle vara så att du tagit bort Access så skulle du inte kunna köra dina script mot databaser....
klart man kan...