Har lite problem igen... Håller ju på med en skateboard community där medlemmarna ska få möjlighet att skicka upp egna små filmklipp... På den sidan där man väljer vilken fil man vill ladda upp ska man också kunna fylla i namnet på tricket och namnet på personen som gör tricket!
Jag vill sen efter att filen har skickats upp lägga in lite info i en databas, men det går tydligen inte att använda Request.Form när BinaryRead har anropats.
Får det här felmeddelandet:
Request-objekt fel 'ASP 0207 : 80004005'
Det går inte att använda Request.Form
/community/laddaupp_pryl.asp, rad 66
Det går inte att använda samlingen Request.Form efter att BinaryRead har anropats.
Läs i scriptet, där står en bra förklaring. I princip är detr samma ska fast du använder benämningen Upload.Form (eller vad det nu heter) istället för Request.Form.
Fast jag har problem med en annan grej! När jag använder denna kod:
strEnd = cstr(lcase(right(contentType,Len(contentType)-InstrRev(contentType,"/"))))
if strEnd <> "jpg" AND strEnd <> "gif" AND strEnd <> "bmp" AND strEnd <> "png" then
response.write strEnd & "<br>"
Session("meddelande") = "<b>Filen som laddas upp måste vara i bildformat.</b><p>"
Response.Redirect "installningar.asp"
end if
går det bara att skicka upp .jpg filer, inte gif och andra bildformat! Konstigt tycker jag.
wow.................detta är nog "slightly too complicated" för mig....
hm.........efter att man har tagit formuläret som man laddar upp filen i, vad händer då? :S
jag är nog lite smått borta i detta, skulle gära vilja veta hur man kan ladda upp bilder att använda i ett community.
wieeem lessen jag borde nog förklara bättre....
Jag vill att man skall kunna välja några specifika bilder eller ladda upp en egen, kan någon hjälpa?
Får nog plugga lite mer på idg antar jag
du anvander uploadskriptet, sen kan du ju bara kolla om man valde nagon "specifika" bilder, eller om man laddade upp nagot... sen for du in informationen i en databas!!!
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2