mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Jag satt och tänkte lite på att modifiera ett "link adder" script som jag gjort, genom att kolla så hemsidorna fungerar lite då och då. Mina kunskaper inom XMLHTTP är dock inte så stora, så jag undrar om man på något vis kan få ut när sidan senast var uppdaterad. Eller då vissa webbhotell skickar en vidare till en annan sida istället. Om man kunde känna av ifall att den gjorde det. Eller om ni vet något annan bra lösning.
En liten delfråga, Om man har en asp sida som hämtar information via en databas, fast man inte uppdaterar aspkoden, kommer de stå att den är uppdaterad då man ändrar asp koden eller då sidan förändras, dvs informationen i databasen förändras.
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg hmm, ingen som har några tankar alls? eller har jag formulerat mig dåligt?
min tanke gick lite åt javascript, då man via document.write(document.lastModified); får ut när sidan senast var modifierad.
är det nått liknander du söker?
dim filesys, filetxt, f
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set filetxt = filesys.CreateTextFile("c:\somefile.txt", true)
Set f = filesys.GetFile("C:\somefile.txt")
Response.Write ("Filen uppdaterades senast: " & f.DateLastModified)
https://www.devguru.com har väldigt bra beskrivningar på hur man kan använda filer och dess egenskaper.
På din andra fråga så kommer själva asp-sidan inte att uppdateras när du hämtar info från databasen, utan du måste spara om sidan för att ett nytt datum ska visas. :)
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Tack för visat intresse, men det är inte riktig så jag menar, utan jag vill kolla externa adresser, dvs. "www.webforum.nu"(t.ex.) och se när den senast var uppdaterad.
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg okej, ska jag ta detta som att ingen vet eller att de inte går...?