bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Hej!
Sökte i här i forumet men hittade inget svar...
Hur gör man så att man kan använda Request.Form i popup-fönster?
Alltså:
login.asp - ett formulär med fältet "namn".
popup.asp - ett fönster som skall öppnas vid submit och innehålla Request.Form("namn")
Detta fungerar inte!! Den hämtar inget från "namn".
Ja vet, man kan använda QueryStrings eller sessions för att detta ska fungera, men jag vill veta varför det inte går med Request.Form till popup?!
TACK!
mvh: basse
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är klart att det går. Men du måste ju se till att target på ditt formulär är popupfönstret. Det får du göra med javascript.
<script>
function submitMe() {
window.open ('', 'littlewindow');
document.formulärnamnet.target='littlewindow';
document.formulärnamnet.submit();
}
</script>
För att skicka:
<input type="button" value="skicka" onclick="submitMe();">
Nånting sånt. Extremt otestat dock.
Mvh,
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Men det är nåt sånt jag har haft förut.
Är du helt säker på att det går?!
Har du testat det själv nån gång?
Att skicka form till popup?
Har hört fler som inte fått det att funka.
Gör exakt som vanligt fast skickar till en popup i stället. Funkar ej!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Japp, det har jag gjort många gånger. Funkar utmärkt så länge man gör rätt...
Mvh,
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg hmmm... kanske är det där
document.formulärnamnet.target='littlewindow';
document.formulärnamnet.submit();
jag inte haft förut...
är det därför tror du?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ja, du måste sätta target till ditt nyöppnade popupfönster.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg klart det var därför. tack!
jag satte onSubmit-funktion för att öppna fönstret och trodde det skulle funka.-
men varför funkar inte onSubmit då? vad kan jag ha missat då?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg När du submittar formuläret så görs det till den action och det target som står i formtaggen. det räcker alltså inte med att bara öppna ett nytt fönster med onsubmit.
Det är möjligt att du i onsubmit kan göra samma sak, men då måste du avsluta med return false; för att inte formuläret ska postas till det som är specificerat i form-taggen. Om target utlämnas i formtaggen antas befintligt fönster/frame som default, och utelämnar du action postas formuläret till den sida du är på.
Mvh,
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg Hör finns annars ett exempel på hur man kan göra:
http://www.jojoxx.net/faq/faqview.asp?q=47
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hm. Glömmer alltid att kolla hos Jojoxx.
Tack LAMP, och tack Jojoxx. ;)
Mvh,
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg tack så hjärtligt!!
och tack för den utomordentligt välformulerade beskrivningen @nders.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Varsågod!
Jag hoppas att du lade till Jojoxxs sida bland dina favoriter. Den är gyllene. :)
Mvh,
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg kör netscape :P inga favoriter här inte. bokmärke däremot haha.
adressen till jojoxx sida hör till allmänbildningen att kunna utantill.
bokmärken/favoriter används inte av mig. de sidor som är värda att besöka hålls i minnet :D
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg
@nders skrev:
Varsågod!
Jag hoppas att du lade till Jojoxxs sida bland dina favoriter. Den är gyllene. :)
Mvh,
Jag hoppas att du gjorde det samma. :P