hur går jag in en till request.querystring i denna
sql = "SELECT * FROM Knowledge WHERE val LIKE '" & Request.QueryString("area") & "%' Order by serial"
jag vill requesta "area" och "typ" querystringen
5 svar · 168 visningar · startad av CapooN
hur går jag in en till request.querystring i denna
sql = "SELECT * FROM Knowledge WHERE val LIKE '" & Request.QueryString("area") & "%' Order by serial"
jag vill requesta "area" och "typ" querystringen
Förstår inte alls vad du menar. Beskriv bättre! :D
Är det nåt sånt här du vill ha:
strSQL = "SELECT * FROM Knowledge WHERE val LIKE '" & Request.QueryString("area") & Request.QueryString("typ") & "%' Order by serial"
?
Okej såhär menar jag
med
så tar den alla ur "val" kollumnen som börjar med den bokstav som ligger i querystringen.
Jag vill nu använda mig av en till querystring så om det tex står
pick.asp?area=modem&typ=Internt
Då ska den lista alla som har "modem" i val kollumnen och "Internt" i typ kollumnen.
Hoppas du förstår.
If len(Request.QueryString("area")) = 1 Then
Else
sql = "SELECT * FROM Knowledge WHERE val = '" & Request.QueryString("area") & "' AND typ = '"& Request.QueryString("typ") &"' Order by serial"
End if
Har jag förstått det rätt nu?
sql = "SELECT * FROM Knowledge WHERE val LIKE '" & Request.QueryString("area") & "%' AND typ LIKE '" & request.querystring("typ") & "%' Order by serial"
gr8!
thx alot guys