NsonMedlem sedan juni 2001145 inlägg Hmm har ett problem, vill skapa ett par session variabler som jag vill flytta över en rad olika child domäner (ex resa.japan.com, bo.japan.com, flyga.japan.com).
Vad jag har förstått så kan man då inte använda standard session() objektet då det är knytet till just en domän.
Nån som testat och fått något objekt att fungera.
Nierop Webconsultancy ASP Session Manager version 1.4 till exempel. Skulle i så fall behöva lite hjälp.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag tror att det är en teoretisk omöjlighet. Att tro är att inte veta och jag är alltså inte helt säker.
En variant skulle kunna vara att använda sig av frames och på det sättet skicka med variabler till en annan domän via POST.
Varianten jag tänker på skulle kanske vara något åt detta hållet:
<frameset rows="*,80" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame name="mainFrame" src="http://www.städa.japan.com/index.asp?Uppdrag=öken&Betalning=noll kronor">
<frame name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize src="http://www.flyga.japan.com/index.asp?ID=666&user=Arne Anka">
</frameset>
<noframes><body bgcolor="#FFFFFF">
typ...
Skulle ju gå att att lagra det i databasen och sen sparar man ett guid i dtabasen + en cookie som man låter de domäner man vill få tillgång till den.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Cookies går inte att få med sig över olika subdomäner har jag för mig.. eller? :q
NsonMedlem sedan juni 2001145 inlägg Opps... Skulle ju ha varit ett svar...
Tackar o bockar...
Har hittat en ny app som gör just detta, jo det är helt möjligt att flytta runt session variabler mellan child domäner.
Varför intresset finns är ju för att kunna last balansera hela siten när den blir klar o kunna flytta vissa delar till tex dedikerade servrar.
Nu kör jag session store från Gregorian Software, dyrt men bra o funkar dessutom.
Dock har jag vid sökande av info hittat information om att ASP.NET skulle klara av att lösa allt själv. Där skall tydligen session varabler vara rörliga över flera child domäner.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag ursäktar överskriftsbytet i denna tråd. Hoppas det inte utgjorde några problem. Det blev ett fel vid ihopslagningen av Nson:s ursprungliga tråd och ett felskapat inlägg. :)
MVH
OveRRidE
moderator, webForum