Efter febrilt sökande så kan jag inte finna någon lösning...
Jag har en sats som ser ut som:
SQL = "SELECT * FROM tblartiklarlager Where fltcountrycode = '" & txt_country &"' AND left(fltgrade, 8) = 'Kvistfri' ORDER BY fltgrade ASC, fltthickness ASC, fltwidth ASC, fltlength ASC"
Den fungerar bra. Men det jag vill göra är att redan här ta bort de poster som är tomma. Asså...
Om något av fälten fltgrade fltthickness, fltwidth eller fltlength är tom. Så skippa att läsa upp den typ.
Jag undrar om det är möjligt? Kanske om man kör en "left(fltthickness, 0)" Then gå till nästa post utan att skapa ett recset för den t ex.
Jag är ingen klippa på sql-satser så jag tar gärna emot lite vägledning av er...
Visst skulle jag kunna läsa upp alla i min array för att sedan köra en koll om tom etc. Men jag tycker att det skulle vara fina fisken om det gick att fixa i steget innan. :h
SQL = "SELECT * FROM tblartiklarlager Where fltcountrycode = '" & txt_country &"' AND left(fltgrade, 8) = 'Kvistfri' AND fltthickness is not null ORDER BY fltgrade ASC, fltthickness ASC, fltwidth ASC, fltlength ASC"
Jag är inte 100% på om det ska vara is not null eller bara not null men det kommer iaf att ta bort dom tomma åt dig, förutsatt att dom är null.