Har denna kod när man lägger till ny artikel:
Här ladas sidan om och väljer rätt alternativ som finns under det man valt som Huvudkategori!
<tr>
<td width="165"><b>Huvudkategori: </b><br>
<select name="typ" onChange="self.location.href=this.options[this.selectedIndex].value;" style="width: 159">
<option value="">-- Välj --
<%Set UIDES = Conn.Execute("SELECT * From kategori Where id <> ''")
Do Until UIDES.EOF
If Request.QueryString("typ") <> "" Then%>
<option value="<%=UIDES("namn")%>" <%If Request.QueryString("typ") = UIDES("namn") Then Response.Write " selected"%>><%=UIDES("namn")%><br>
<%Else%>
<option value="upload.asp?visa=spara&typ=<%=UIDES("namn")%>"><%=UIDES("namn")%><br>
<%End If
UIDES.MoveNext
Loop
UIDES.Close%>
</select>
</td>
<td width="235"><b>Underkategori: </b><br>
<select name="kat" style="width: 159">
<%If Request.QueryString("typ") <> "" Then
Set RS=Conn.Execute("Select * From kategori Where uid='" & LCase(Request.QueryString("typ")) & "' Order By namn")
Do Until RS.EOF%>
<option value="<%=RS("namn")%>"><%=RS("namn")%><br>
<%RS.MoveNext
Loop
RS.Close
Set RS = Nothing
End If%>
</select>
</td>
</tr>
Och denna när man ska ändra:
<%Set RecSet = Conn.Execute("Select * From artiklar Where id=" & Request.QueryString("id"))%>
<table width="100%" border="0" align="center">
<form action="admin.asp?do=inne&action=andratart&id=<%=RecSet("id")%>" method="post" name="andraart" onSubmit="return artikelandra()">
<tr>
<td width="165"><b>Huvudkategori: </b><br>
<select name="typ" style="width: 140">
<%Set UIDES = Conn.Execute("SELECT * From kategori Where id <> '' Order By namn")
Do Until UIDES.EOF%>
<option value="<%=UIDES("namn")%>" <%If RecSet("typ") = UIDES("id") Then Response.Write " SELECTED"%>><%=UIDES("namn")%><br>
<%UIDES.MoveNext
Loop%>
</select>
</td>
<td width="235"><b>Underkategori: </b><br>
<select name="kat" style="width: 140">
<%Set RS=Conn.Execute("Select * From kategori Where uid='" & RecSet("typ") & "' Order By namn")
Do Until RS.EOF%>
<option value="<%=RS("namn")%>" <%If RecSet("kat") = RS("namn") Then Response.Write " SELECTED"%>><%=RS("namn")%><br>
<%RS.MoveNext
Loop%>
</select>
</td>
</tr>
Nu till problemet! Jag får inte till det när jag ska ändra artikel! Har provat med att göra liknande som när man lägger till artikel men utan framsteg!
Hoppas nån kan hjälpa mig!
Jag strurnar i det med javascript om nån kan hjälpa mig med detta!