tosteweMedlem sedan juni 200291 inlägg Kan jag på något sått använda mig av de funktioner och subrutiner som finns i globla.asa från andra sidor. Eller körs global asa BARA på 4 vilkor??
Application _OnStart
Applictation_OnEnd
Session_OnStart
Session_OnEnd
???
Jag har nämligen skrivit ett script som loggar en massa information om användaren är denna kommer till en hemsida, och jag skulle vilja använda vissa av dessa subrutiner och funktioner ifrån andra sidor. Eller är det som jag missänker att jag måste bruta loss detta ur global.asa och infoga det i de övriga sidorna, där jag vill använda denna funktion.
Stewe
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Eller är det som jag missänker att jag måste bruta loss detta ur global.asa och infoga det i de övriga sidorna..
Det förefaller som den enda möjliga möjligheten. :)
MharlinMedlem sedan juni 200277 inlägg Nåt som är bekvämt att använda om du vill ha samma kod på många sidor är en include fil.
<!-- #include file = "CodePage.asp" -->
Allt som ligger i sidan som du pekar till i include filen kommer att läggas in på sidan du har innan IIS:en läser igenom den. Om du tittar på "View Source" kommer du inte include kommandot utan innehållet från filen istället.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Include-fil i en global.asa är nog tyvärr inte ett alternativ. Däremot kan jag tänka mig att en server.execute skulle fungera för att hantera detta.
server.execute "/virtpath/filnamn.asp"
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg För att även svara på din första fråga; Eller körs global asa BARA på 4 vilkor?
Det kan man säga, det går inte att anropa dessa från andra sidor då de, som namnet antyder, händer enbart vid speciella tillfällen.