sin_adecMedlem sedan apr. 2002272 inlägg varför får jag följande felmeddelande:
Kompileringsfel i Microsoft VBScript fel '800a03ee'
')' förväntas.
/mina webbplatser/add_members.asp, rad 14
if FolderExists(Server.MapPath(request.form("anv")) = False Then
------------------------------------------------------------^
för följande kod:
<%
Set Obj = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if FolderExists(Server.MapPath(request.form("anv")) = False Then
Obj.CreateFolder(Server.MapPath(Request.form("anv"))
Dim Con
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Con.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; & DBQ=" & Server.MapPath("sin_hotells.mdb")&";pwd=deskjet"
SQL =" Insert into members(Anv,Losen,Kundtyp,Fnamn,Enamn,Adress,Postnr,Telefon,Epost,Betalning) Values('Anv', 'Losen', 'Kundtyp', 'Fnamn', 'Adress', 'Postnr', 'Telefon', 'Epost', 'Betalning')"
Con.Execute(SQL)
Response.redirect "skyddadsida.asp"
End if
IF FolserExists(Server.MapPath(Request.form("anv")) = True Then
Response.Write ("Användarnamnet Är Redan Upptagen")
End if
Set Obj = Nothing
Con.Close
Set Con = Nothing
%>
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg IF FolserExists(Server.MapPath(Request.form("anv")) = True Then
denna rad saknar ett ")" och e väl dessutom felstavad? :)
IF FolderExists(Server.MapPath(Request.form("anv"))) = True Then
sin_adecMedlem sedan apr. 2002272 inlägg Efter att ha rättat allting.. så får jag följande felmeddelande:
Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a000d'
Inkompatibla typer: 'FolderExists'
/mina webbplatser/add_members.asp, rad 14
för följande på rad 14
IF FolderExists(Server.MapPath(Request.form("anv"))) = False Then
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Då är det väl uppenbarligen något fel med FolderExists, jag vet inte riktigt hur man använder den dock, om den finns.
sin_adecMedlem sedan apr. 2002272 inlägg Oki... men tack för hjälpen.. väntar väl tills någon skriver ngt..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg response.write Server.MapPath(Request.form("anv"))
ger?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Dåså. Har du kontrollerat att Request.form("anv") har ett värde? Annars får du felmeddelande. Du kan inte använda server.mappath på "ingenting". Var på hårddisken ligger ingenting?
sin_adecMedlem sedan apr. 2002272 inlägg C:\mina dokument\mina webbplatser\
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om request.form("anv") redan innehåller en fysisk sökväg ska du inte använda server.mappath.
Det server.mappath gör är att den översätter en relativ sökväg som utgår ifrån webrooten till en fysisk sökväg på hårddisken.
Mvh,