webForumDet fria alternativet

Server.ScriptTimeout

10 svar · 338 visningar · startad av da97enla

da97enlaMedlem sedan dec. 2001343 inlägg

Jag blir galen! Allt funkar perfekt om det inte vore för server.script timout som kommer upp. Jag läser bara upp ett par poster från databasen. Vad är det för fel! Kör asp under chilisoft, lokalt 2000 utan problem.

Ska jag klaga på webhotellet?

Enla

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Visa oss lite kod över avsnittet där felet inträffar.

Mvh,

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

En liten motfråga: Hur ska vi kunna veta vad som är fel utan att ens se din kod?

Eller får du fel på ALLT?

Ok, det är bara så mycket kod...

<%
' ## SELECT THE SELECTED POST
SQL = "SELECT * FROM [news] WHERE bolview = TRUE ORDER BY [dteCreated]DESC; "
set mySQL = Conn.Execute(SQL)
on error resume next

DO UNTIL mySQL.EOF

' ## NEWS
tmp = tmp & "<B>" & myFONT1 & mySQL("strSubject") &"</FONT></B>"
tmp = tmp & "<FONT TYPE=""verdana"" size=""1"" COLOR=""#999999"">_ " & mySQL("dteCreated") &"</FONT>"
tmp = tmp & "<TABLE WIDTH=""400"" BORDER=""0"" CELLSPACING=""0"" CELLPADDING=""5"" CLASS=""tdborder2"">" & vbCRLF
tmp = tmp & "<TR>" & vbCRLF
tmp = tmp & "<TD WIDTH=""400"" BGCOLOR=""#E6E6E6"" VALIGN=""TOP"" CELLPADDING=""5"">"
tmp = tmp & "<P>" & replace(mySQL("strMessage"), vbCRLF, "<BR>" & vbCRLF ) & "</P></TD></TR>" & vbCRLF
tmp = tmp & "</TABLE>" & vbCRLF

tmp = tmp & "<TABLE WIDTH=""400"" BORDER=""0"" CELLSPACING=""0"" CELLPADDING=""0"">" & vbCRLF
tmp = tmp & "<TD WIDTH=""400"" VALIGN=""TOP"" ALIGN=""right"" CLASS=""links"">" & myFONT1 & "<B>" & mySQL("intCommentCounter")
tmp = tmp & "<A href=""/own/main.asp?open=" & mySQL("intId") & """ CLASS=""links""> comments</A><BR>" & vbCRLF & "</B></FONT></TD>"
tmp = tmp & "</TR></TABLE><BR>" & vbCRLF

' ## COMMENT
' ## SELECT THE SELECTED POST
SQL2 = "SELECT * FROM [comments] WHERE [intNewsId] = " & mySQL("intId") & ";"
set mySQL2 = Conn.Execute(SQL2)
on error resume next

If Int(Request.QueryString("open")) = mySQL("intId") Then
DO UNTIL mySQL2.EOF
tmp = tmp & "<TABLE WIDTH=""400"" BORDER=""0"" CELLSPACING=""0"" CELLPADDING=""0"" CLASS=""tdborder2"">" & vbCRLF
tmp = tmp & "<TD WIDTH=""400"">" & vbCRLF
tmp = tmp & "<TABLE WIDTH=""380"" BORDER=""0"" CELLSPACING=""0"" CELLPADDING=""0"" ALIGN=""CENTER"">" & vbCRLF
tmp = tmp & "<TD WIDTH=""380"" VALIGN=""TOP"" CELLPADDING=""5""><P>"
tmp = tmp & mySQL2("strName") & "_ <A href=""mailto:" & mySQL2("stremail") & """ CLASS=""links"">email</A>" & "_ <A href="""& mySQL2("strurl") & """ TARGET=""_blank"" CLASS=""linkmeny"">url</A>" &"</TD></TR>"
tmp = tmp & "<TD WIDTH=""380"" VALIGN=""TOP"">" & myFONT1 & "<B>" & mySQL2("strMessage")
tmp = tmp & "<P>" &mySQL2("dteCreated")
tmp = tmp & "</P></FONT></TD></TR></TABLE></TD></TR></TABLE><BR>" & vbCRLF
mySQL2.MoveNext
LOOP
tmp = tmp & "<P><A href=""main.asp"">Back to journal</A>"
END IF

intNewsID = mySQL("intId")
mySQL.MOVENEXT

If Int(Request.QueryString("open")) = intNewsID Then
tmp = tmp & "<FORM NAME=""form1"" ID=""form1"" METHOD=""post"" ACTION=""confirm.asp"">" & vbCRLF _
& "<p>Write a comment<BR><BR><BR>" _
& "<INPUT TYPE=""text"" name=""name"" SIZE=""8"" VALUE=""Name"" CLASS=""form""><BR>" _
& "<INPUT TYPE=""text"" name=""email"" SIZE=""8"" VALUE=""@"" CLASS=""form""><BR>" _
& "<INPUT TYPE=""text"" name=""url"" SIZE=""8"" VALUE=""http://"" CLASS=""form""><BR>" _
& "<textarea cols=""15"" rows=""6"" name=""comments"" CLASS=""form""></textarea>" _
& "<input type=""hidden"" value=""" & intNewsID & """ NAME=""intNewsId"">"& vbCRLF _
& "<input type=""submit"" value=""Save"" NAME=""submit1"" CLASS=""form""></p></form>"
END IF

LOOP
response.write tmp
tmp = ""
%>

Jag har också med open och close.asp på sidan

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Olika webbhotell kan ha olika script timeout. I vissa fall kan man inte ändra den tiden själv...

/T

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Kommentera bort on error resume next, den är en mördande faktor för din felsökning. :)

Vilken rad blir felet på?

Jag fick detta tipset av webbhotellet:

>Hej.

>Du kan prova att ändra Server.ScriptTimeout variabeln
>
>Examples: ASP Server Object ScriptTimeout Property
>The following example causes scripts to time out if the server >takes longer than
>30 seconds to process them.

><% Server.ScriptTimeout = 30 %>

Men jag satte den till 150 men det verkar inte vara ngt skillnad.

mvh
enla

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

OveRRidE skrev:

Kommentera bort on error resume next, den är en mördande faktor för din felsökning. :)

Vilken rad blir felet på?

Ok, har kommenterat bort den raden. Problemet är att jag vet inte hur jag ska felsöka eftersom det funkar lokalt. Sidan hinner ju aldrig laddas förrän det blir script time out.

mvh
Enla

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Är du säker på att sidan inte har nån slags infinite loop eller nåt i koden? testa att bara lägga till följande längst upp i filen:

response.write "Om vi ser detta är vi glada."
response.end
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Det är ju en databasöppning som loopar ut sitt innehåll för varje varv den andra databasöppningen görs, det kan nog ta sin lilla tid.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)