webForumDet fria alternativet

lösenordskydda databas?

ASP

26 svar · 556 visningar · startad av LR^evil.sid · sida 2 av 2

Frågan, av LR^evil.sid

[red]set con = Server.CreateObject("ADODB.connection") con.open " provider = microsoft.jet.oledb.4.0; data source = d:\databases\aabeer\drikkers.mdb " set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset") sql = " select regip, regname from drikkers " rs.open sql, con, 0, 3[/red] hur sätter jag lösenord på det här?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 2002560 inlägg

det måste väl finnas någon som har likadan struktur på kopplingen. kan inte någon visa hur personen i fråga har skrivit sin kod?

nu är problemet löst!!!

för de som är intresserade så var felet FÖR LÅNGT LÖSENORD, jag hade ett på 27 tecken.

JA, det var samma i scriptet som i accessdatabasen, hur jag vet det?!

enkelt!

jag använde [ctrl]+c, [ctrl]+v

vet inte hur lånt ett lösenord får vara men 27 tecken är definitivt för långt.. :)

nån som vet hur långt ett lösenord får vara?

den korkaste typen av debugging kan vara till stor hjälp ibland :)

när du minst anar det :)

jag bara trodde att jag fixat problemet...

[red]Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Could not find installable ISAM.[/red]

kan titta på vad som finns i databasen via internet men kan inte skriva till den ( från internet ).
sidan använder sig av paging som fungerar som den ska. :)

nån som vet vad ISAM är för något... det jag fann på https://www.microsoft.com gällde:
* milennium
* 98
* 98 se
* stod inget om win 2k pro, win 2k server eller win 2k advanced server
* ej heller något om win xp för de som är intresserade.

allting fungerar som det ska när jag tar bort lösenordsbiten...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Varför överhuvudtaget lösenordsskydda databasen? Sätt en rättighet på mappen den ligger i istället, som diskuterats i säkert tre-fyra trådar den senaste veckan.

skulle jag kunna göra men nu har det gått så pass långt att jag vill veta hur jag sätter ett lösenord på databasen. :)

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Öppna den exklusivt (Arkiv/Öppna, markera databasen och klicka på den lilla pilen på Öppnaknappen) och sen Verktyg/Säkerhet/Ange lösenord för databas...

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

och sedan ska INTE connection strängen se ut så här:

con.open " provider = microsoft.jet.oledb.4.0; data source = d:\databases\aabeer\drikkers.mdb; jet oledb: password=quip9922skaciiwqopimycopfh;"

Utan:

con.open " provider = microsoft.jet.oledb.4.0; data source = d:\databases\aabeer\drikkers.mdb; jet oledb: [b]Database[/b] password=quip9922skaciiwqopimycopfh;"

du fick lösningen för länge sedan men "skrev av fel" ......

cya,
PatrikB

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)