Varför fungerar inte denna kodrad
sMailBody = sMailBody & <font size=""4"" face=""Arial"">" IF skicka_offert <> "1" THEN response.write "Order" Else response.write "offertförfrågan" END IF "</font>"
14 svar · 231 visningar · startad av Addeladde
Varför fungerar inte denna kodrad
sMailBody = sMailBody & <font size=""4"" face=""Arial"">" IF skicka_offert <> "1" THEN response.write "Order" Else response.write "offertförfrågan" END IF "</font>"
Uhm.. ser ut som du blandat vilt här .. du får nog ta å dela upp det hela lite granna .. :)
Mvh
Linus
Aj fasen .. det är ju ett mail innehåll .. missade det :D..
Kan vara IF skicka_offert <> "1" .. nummeriska värden sätter man ej inom " ".. då dom i så fall behandlas som text .. eller kanske är det du vill ?
1 är redan behandlat som text så det ska inte spela någon roll
sMailBody = sMailBody & "<font size=""4"" face=""Arial"">"
IF skicka_offert <> "1" THEN
sMailBody = sMailBody & "Order"
Else
sMailBody = sMailBody & "offertförfrågan"
END IF
sMailBody = sMailBody & "</font>"
Går det inte att lägga det på en rad
En annan fråga:
Jag har lite mer än 300 rader med sMailBody = sMailBody & "" med massa html kod i. Tar detta mycket kraft av servern så att mailet inte kommer fram.
Det går ju att korta ner ytterligare, adantalet då.
IF skicka_offert <> "1" THEN
sMailBody = sMailBody & "<font size=""4"" face=""Arial"">Order</font>"
Else
sMailBody = sMailBody & "<font size=""4"" face=""Arial"">offertförfrågan</font>"
END IF
OT: Är det någon som vet hur man får bort vem mailet kommer ifrån när man skriver ut i outlook. Det är inte sidfot och sidhuvud jag menar.
Annars finns det något sätt att man kan få mailet med en bifogad html med innehållet.
prova att ta bort detta:
newMailObj.From = epost
eller skriv:
newMailObj.From = "bill_gates@microsoft.com"
Det påverkar ju inte de rader om vart mailet kommer ifrån samt när det skickades.
Det jag vill ha bort ser ut så här i Outlook 2002
Andreas
------------------------------------------------------
Från: andreas@jolian.se
Skickat den 17 juni 2002 00:22
Till: Andreas
Ämne: test på att skicka html mailHär under börjar sedan mailet
Jag vet inte riktigt hur du menar men men det kanske är en inställning i cdonts-programmet?!
med jmail så tar man bara bort den raden (from) så försvinner avsändaradressen.
Nej alltså det har ingenting med ASP och göra alls utan det kommer på alla mail som man skriver ut från outlook.
Det är lite off topic
Inställning i Outlook