Kan inte fatta vad som blir fel.
Har en variabel med alla mina val från en select box. Sen när jag vill skapa en länk med dessa i som väder så kommer bara den första med. De liger ju där.
for each item in request.form("valutor")
Response.write"<th><a href=valuta.asp?sort=" & item & "&picked="& valutor &">" & item & "</a></th>"
next
Ska alltså ha en sån för att när jag trycker på kolumnnamnet så ska den sorteras efter den, och så vill jag ju behålla mina val. Ngn som har en annan lösning så är ni varmt välkommna
Re: Request.Querystring
KalsongCesar skrev:
for each item in request.form("valutor")
Response.write"<th><a href=valuta.asp?sort=" & item & "&picked="& valutor &"><%=item%></a></th>"
next
Iaf. Sedan seå sa du att bara den första kom med. Du kan ju testa att ersätt dett tredje & med ASCII-koden iom att dem andra körs på serversidan, der på klientsidan!
Fungerade?
hängde inte riktigt med..
Jag provar även att skriva ut <%=valutor%> i en egen td och då står alla mina val snyggt uppradade.
har jag valt kalle olle och sara så står det i länken
sort=datum&picked=kalle,
men skriver jag ut valutan så står det kalle,olle,sara
hmm
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du skall ha citationstecken eller apostrofer runt url:en i din <a>-tagg.
Response.write"<th><a href=""valuta.asp?sort=" & item & "&picked="& valutor &""">" & item & "</a></th>"
Mvh,
Tack.. nu fick jag med alla värdena.. När ska man lära sig alla fnuttar??
Är detta en bra lösning för att behålla valda värden ur en select box?
Lite tips runt detta?