webForumDet fria alternativet

Hur göra för att andra ej ska använda mina bilder?

ASP

6 svar · 319 visningar · startad av solbulle

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg
Frågan#1

Hur gör man, ställer in servern(?) så att andra inte kan lägga in bilder på min server på sina sidor?

Vet väl inte riktigt om det är asprelaterat, men men.

Anledningen till frågan här är att jag sett en aspgenererad sida som visar diverse bilder, kollar jag källkoden kan jag öppna bilden direkt i webläsaren men jag kan inte få den att synas när jag själv lägger in den i en websida!?!

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Det är väl bara för folk att ta print screens om de vill ha dina bilder...

Vet tyvärr inget om det andra

Jo, det är även fritt fram att ladda ner dom, men jag vill alltså slippa att folk infogar bilder som ligger på min server på sina sidor.

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

De kan ju alltid spara bilden å lägga den på sina egna sidor, det kan du inte komma ifrån, tyvärr.
Däremot kan du skydda dina bilder i t.ex i Photshop genom att sätta en vattenstämpel på dina bilder.

Jo, det är även fritt fram att ladda ner dom, men jag vill alltså slippa att folk infogar bilder som ligger på min server på sina sidor.

Dom får gärna göra det, det jag vill slippa är att andra infogar bilder som ligger kvar på min server på sina sidor och därmed tar av min bandbredd. Laddar de ner bilderna och lägger dom på sin server så gärna för mig, det är direktlänkningen - bandbredden, jag vill åt.

Hm... jag måste ha svårt att uttrycka mig. :)

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag hittade den här sidan, där det i alla fall finns en principbeskrivning och ett exempel på ett JavaScript. :)

Jag har för mig att jag har läst någonstans att man kan ändra i .htaccess för att få det som du vill ha det, men då är det väl Unix som gäller?

Jag bugar & bockar & kikar på det.

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)