Det är väl bara för folk att ta print screens om de vill ha dina bilder...
Vet tyvärr inget om det andra
6 svar · 319 visningar · startad av solbulle
Hur gör man, ställer in servern(?) så att andra inte kan lägga in bilder på min server på sina sidor?
Vet väl inte riktigt om det är asprelaterat, men men.
Anledningen till frågan här är att jag sett en aspgenererad sida som visar diverse bilder, kollar jag källkoden kan jag öppna bilden direkt i webläsaren men jag kan inte få den att synas när jag själv lägger in den i en websida!?!
Det är väl bara för folk att ta print screens om de vill ha dina bilder...
Vet tyvärr inget om det andra
Jo, det är även fritt fram att ladda ner dom, men jag vill alltså slippa att folk infogar bilder som ligger på min server på sina sidor.
De kan ju alltid spara bilden å lägga den på sina egna sidor, det kan du inte komma ifrån, tyvärr.
Däremot kan du skydda dina bilder i t.ex i Photshop genom att sätta en vattenstämpel på dina bilder.
Jo, det är även fritt fram att ladda ner dom, men jag vill alltså slippa att folk infogar bilder som ligger på min server på sina sidor.
Dom får gärna göra det, det jag vill slippa är att andra infogar bilder som ligger kvar på min server på sina sidor och därmed tar av min bandbredd. Laddar de ner bilderna och lägger dom på sin server så gärna för mig, det är direktlänkningen - bandbredden, jag vill åt.
Hm... jag måste ha svårt att uttrycka mig. :)
Jag bugar & bockar & kikar på det.