lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg Hej!
Jag har en sajt med ett tillhörande admin. När man loggar in görs en kontroll mot databasen. Om denna är korrekt så skapas en session.
Nu till problemet:
I IE går det överhuvudtaget inte att logga in även om man skriver in rätt login och lösen. Jag kommer bara tillbaka till default sidan.
I Netscape och Opera fungerar det hur bra som helst. Jag har provat från olika maskiner med olika versioner av IE (5.5 och 6.0)
Jag testade även att skapa en session på sidan och skriva ut den direkt, detta fungerar bra, men tar jag bort koden som skapar sessionen och försöker skriva ut den så finns den inte längre. Sessionen ska ju inte försvinna för att jag refreshar sidan.
Något som varit med om detta tidigare?
Jag har försökt att sätta säkerhet och annat i IE till det lägsta men detta hjälper inte heller.
Tacksam för tips!
Mvh
Martin
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ge oss kod! :)
Dessutom, kan vi med IE testa?
mvh,
lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg Tack för ditt svar, men tyvärr har jag inte möjlighet att ge dig någon länk. Sajten ligger internt och går inte att nå externt :(
Först trodde jag att sessions helt var avstängt, men eftersom det fungerar i andra browsers så kan det inte vara det..
Ingen som råkat ut för något liknande?
Tack!
/ Martin
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nja, men det luktar helt klart som om det är säkerhetsinställningarna i IE som ställer till det på ett eller annat vänster. Hur ser cookieinställningarna ut i din IE?
Mvh,
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg
Först trodde jag att sessions helt var avstängt, men eftersom det fungerar i andra browsers så kan det inte vara det..
Kolla att du inte har cookiefunktionen avstängd i IE.
Sajten ligger internt och går inte att nå externt
Öppna din sida i "anteckningar"
Tryck ctrl+a
Tryck ctrl+c
Gå till https://www.webforum.nu
Tryck ctrl+v
;)
MVH Jesper
lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg LÖST!
Det har löst sig nu. Felet visade sig bero på att adressen började med ett ~-tecken. alltså http://~blabla.com.. Det tyckte inte ie om.
Nu är det löst!
Tack för er hjälp iaf!