H Hoffe Medlem sedan mars 2001 25 inlägg Frågan 10 juni 2002 14:20 #1 Hej !
för följande felmedelande
HTTP 403.9 - Access Forbidden: Too many users are connected
Internet Information Services
får dett efter att jag utveckalt en stund och access sidan 10 gånger typ ..
Jag vet att en personlig iis bara tar 10 users och det finns inga externa connections till den ..
nån som har tips å trick på hut man får den å sluta cpa sig på detta viset ...
Tackar å bugar i förväg för lite nica haxxor tips på detta problemet =)
I icaaq Medlem sedan okt. 2000 5 273 inlägg Stänger du alla connections när du använt dem klart?
Jag säger som Icaaq sade innan:
Starta om datorn så komnmer det nog fuingera igen!
;)
H Hoffe Medlem sedan mars 2001 25 inlägg Har stängt alla conn obejkt och startat om datorn 11 miljonerrr gånger =) det funkar en stund efter jag starat om sen e det samma visa igen .. mer tips å trix någon ?
H Hoffe Medlem sedan mars 2001 25 inlägg inte en enda session i gång heller undviker sessions som pesten ;)
R roady Medlem sedan jan. 2002 473 inlägg Du har inget stress program som ligger och kör i bakgrunden`??
R roady Medlem sedan jan. 2002 473 inlägg eller så kan det vara att varje gång du startar om webbläsaren och går in på sajten så tas det som en ny "surfare".
Ha samma webbläsare igång hela tiden!
Sedan kan du kolla på IIS inställningarna hur länge tidsgränsen för en session är!
I icaaq Medlem sedan okt. 2000 5 273 inlägg
PWS iis strul med asp
Vad använder du PWS eller IIS?
kan du visa nån sida som det blir fel på efter ett tag..... ?
H Hoffe Medlem sedan mars 2001 25 inlägg Hmm inga sessions å jag använder samma browser hela tiden
och jag kör IIS (pws) som följer med win xp .. får bara felmedelandet so mjag klistrade in ovan ...
I icaaq Medlem sedan okt. 2000 5 273 inlägg
kan du visa nån sida som det blir fel på efter ett tag..... ?
Kanske utryckte mig konstigt.....vad jag menade var att du kunde visa lite kod
mvh icaaq :)
H Hoffe Medlem sedan mars 2001 25 inlägg tjääna tjäna igen =)
jag öppanr iofs ett nytt fönster för denna applicationen å en del av databas koppligs kåden ser ut som följande ....
Dim conn
'// databas koppling
set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\inetpub\wwwroot\arr\databas.mdb"
'// sql sats plus inskrivning av formulärt
if Request.ServerVariables("HTTP_METHOD") = "POST" then
dim sql
sql="INSERT INTO forum (Nm,mail,city,topic,contain,ip,datum) VALUES"&_
" ('"&"<span class=""fel2"">"& Trim(Tecken(Request.Form("Nm"))) &"' , '"& Trim(Tecken(Request.Form("epost"))) &"'"&_
",'"& Trim(Tecken(Request.Form("stad"))) &"</span>"&"' , '"& Trim(Tecken(Request.Form("rubrik"))) &"'"&_
",'"& Trim(Tecken(Request.Form("medelande"))) &"' ,'"& Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") &"','"& Date() &"');"
'Response.Write(sql)
'Response.End
conn.Execute(sql)
Conn.close
Set conn = Nothing
Response.Redirect("wrtForum.asp?ac=klar")
end if
jag postar alltså tebax det ny öppande fönstret i samma dokument och där i har jag kåd enligt ovan som sköter databas grejorna ..
conn object stängs även när sidan först visas .. så det ligger aldrig öppet efter jag postat formuläret ....
MVH
/Hoffe