Frågan 8 juni 2002 12:09 #1 Hej!
Jag har denna kod på en sida(detta är all kod), men jag får felmed: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]Error in row på raden "RecSet.Update".
Men jag kan inte förstå varför, det finns ett fält med det namnet i databasen, samt värdet kommer från en form på föregående sida, så det känns som felet ligger på annan plats ändå.
Någon som har någon idé.
Tack på förhand.
(Access,ASP)
<% Response.Buffer = True %>
<%
Const adOpenStatic = 3
Const adLockOptimistic = 3
Set Databas = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Databas.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("\sidan\db\respons.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Laggtill = "SELECT * FROM respons"
RecSet.Open Laggtill, Databas, adOpenStatic, adLockOptimistic
RecSet.AddNew
RecSet("av") = Request.Form("av")
RecSet.Update
RecSet.Close
Databas.Close %>
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Vad innehåller Request.Form ("av")?
Och vad är fältet av för typ?
Hej, "av", tanken är det ska innehålla namnet på den som skrivit i mitt forum, har provat med tex "ydgyeg" samt "2323"
om kolumnen "av"(från Access) :
Datatyp:Text
Fältstorlek:50
Obligatoriskt:Ja
Tillåt nollängd:Nej
Indexerat:Nej
Här är utdrag från första sidan(med formuläret) också
...klipp...
<FORM METHOD="POST" onsubmit="return kolla()" value="respons" ACTION="vr-add.asp?valtrecept=<%=Request.QueryString("valtrecept")%>">
<p>
<TABLE>
<TR>
<TD>Namn:</TD>
<TD><INPUT TYPE="av" NAME="av" style="BORDER: #000000 1px solid; FONT-SIZE: 12px; FONT-FAMILY: Verdana; BACKGROUND-COLOR: #ffffff"></TD>
</TR>
..klipp...
<INPUT TYPE="submit" name="respons" value="Skicka" style="BORDER: #000000 1px solid; FONT-SIZE: 12px; FONT-FAMILY: Verdana; BACKGROUND-COLOR: #ffffff" value="Skicka">
...klipp...
( P.s Jag vet att jag inte använder "valtrecept" från QueryStringen, det är för att jag inte kommit dit i koden ännu )
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Du har inte andra fält i din tabell som är obligatoriska? I så fall måste du ju lägga in dem också.
Mvh,