om jag har en gästbok där du inte behöver något lösenord för att posta ett inlägg och ändå ska ha möjlighet att redigera inlägget skulle jag kunna använda cookies. men cookies kan raderas eller knuffas ut om du är riktigt flitig surfare.
finns det något idiotsäkert sätt att alltid ha möjlighet att redigera sitt inlägg ut någon form av inloggning?
En variant kan ju vara att generera ett lösenord som skickas till den epostadress man uppger när man fyller i gästboken, samt då skicka med en länk direkt in till en redigeringssida.
Jo det stämmer iofs. Men så som jag uppfattade frågan var det att man inte skulle behöva logga in för att skriva något.
på detta vis har man i alla fall fått chansen att ändra eventuella felaktigheter.
Du kan ju göra så att när du skickar mailet med länken så drar du med lösenordet i länken, så att du kör en Request.QueryString("Password") på redigerings-sidan så slipper dom mata in något alls, utan bara klicka på länken.
Se dock till att generera fyndiga lösenord så att det inte är något enkelt att lösa eller samma överallt.
Du har säkert redan tänkt något sånt, men jag tyckte bara jag kunde slänga in mina tankar!