GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Hejsan!
Det är så här att jag har en jmail funktion på sidan och när folk mailar från den så kan jag inte se deras ipnummer, dvs de kan maila mig anonymt, när jag bad mitt webhotell skicka mig en logg på de senaste mailen från min jmail funktion så svaa de: vi sparar inga loggar, utan du får bygga en CC Funktion...
Min fråga är, vad är en CC funktion?? hur bygger jag en sådan??
det jag vill uppnå är att kunna se avsändarens ipnummer när den mailar med jmail funktionen...
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg cc = Carbon Copy. Dvs, att ett likadant email går ut till dig.
Men isåfall är det nog BCC Blind Carbon Copy som vore bäst, annars ser mottagaren att ett epost även är skickat till dig.
Men givetvis borde du kunna skicka med IP:t i bodyn?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det jag tror de menar är att du får lägga till dig själv som kopiemottagare av mailen, antingen som cc eller bcc (blind carbon copy).
Om jag inte missminner mig:
objMailer.AddRecipientCC "epost@blarg.se"
resp
objMailer.AddRecipientBCC "epost@blarg.se"
Mvh,
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg brimba> hur menar du med att skicka ip med bodyn??
hur skulle det se ut??
<input type="hidden" name="ip" value="<&=Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")"%>
och sedan skicka med denna textfäl i jmail funktionen, eller hur är det du menar med bodyn??
det du säger verkar vara en smidigare lösning än CC som jag blev tipsad att använda...
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg innan du skickar iväg mailet hämtar du nog meddelandet och lägger in det. exempelvis:
objMailer.body = request.form("strMessage")
då skulle du kunna göra såhär:
objMailer.body = request.form("strMessage") & vbCrLf & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
så läggs ip:t till vid varje meddelande. Obs detta är endast lämpligt att göra när meddelandet går till dig, men det var väl det vi pratade om?
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg oki tackar det fungerade fin fint