yerkinMedlem sedan dec. 2001423 inlägg Har just börjar med att göra lite subbar, och det fungerar fint. Har dock stött på ett problem nu...
Om jag börjar så har jag dimmat en variabel typ nedan:
strVariabel = Request.Querystring("URL")
Sedan i min subb, så har jag följande kod:
SQLString = "SELECT * FROM tblAvdelningar, tblSektioner WHERE tblSektioner.fldAVD_ID = tblAvdelningar.fldID AND tblAvdelningar.fldAvdelning = &strVariabel
Men det vill sig inte, det är ngt som jag skriver fel i SQLString när jag kollar strVariabel, men vad...
M.v.h
// Nicke
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg fldAvdelning är av texxtyp?
SQLString = "SELECT * FROM tblAvdelningar, tblSektioner WHERE tblSektioner.fldAVD_ID = tblAvdelningar.fldID AND tblAvdelningar.fldAvdelning = '" & strVariabel & "'"
Mvh,
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg strVariabel är antagligen inte passad in till sub:en.
Försök med det här:
strVariabel = Request.QueryString ( "URL" )
Sub MinSub ( strVar )
SQLString = "SELECT * FROM tbl WHERE fld = " & strVar
End Sub
Call MinSub strVariabel
Du har också ett fel i din SQL-fråga, den borde se ut så här:
/* Om fldAvdelning är av typen tal */
SELECT * FROM tblAvdelningar, tblSektioner WHERE tblSektioner.fldAVD_ID = tblAvdelningar.fldID AND tblAvdelningar.fldAvdelning = " & strVariabel
/* Om fldAvdelning är av typen blob/*char */
SELECT * FROM tblAvdelningar, tblSektioner WHERE tblSektioner.fldAVD_ID = tblAvdelningar.fldID AND tblAvdelningar.fldAvdelning = '" & strVariabel & "'"
yerkinMedlem sedan dec. 2001423 inlägg Ok, tackar för tipsen, jag hade inte passat med strVariabeln...
Men nu när jag gör det, så får jag felmeddelande på den raden:
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
Och jag har skrivit som i exemplet ovan..
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg
Det är löjligt att påstå att tvspel påverkar barn. Om tillexempel pacman påverkade barn födda på 80-talet så skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter vita piller samtidigt som de lyssnar på monoton och enformig musik.
Vad gör dem som går på ravefester då om inte springer runt i ett mörkt rum och äter vita piller samtidigt som de lyssnar på monoton och enformig musik. ;)
Öhhh... Det kanske fanns en släng av ironi i detta?!
Jesper
yerkinMedlem sedan dec. 2001423 inlägg Tackar, det löste sig!!
Jag la in paranteser i anropet, så löste det sig...
*ler*
<% call MinSub(strVariabel) %>