Frågan 22 maj 2002 21:16 #1 Jag får detta felmeddelande när jag kör min asp-kod:
ADODB.Recordset fel '800a0cb3'
Åtgärden som programmet begärt stöds inte av leverantören.
/test/thisfile.asp, rad 88
Rad 88: rst.AbsolutePage = iPageNum
Innebär det att min databas inte klarar av rst.AbsolutePage? Eller kan man gå runt detta problemet och skriva något snarlikt?
Tacksam för svar
Nja, det är väl snarare så att AbsolutePage inte finns med i din version av ADO. Det är inte så att du kör Linux med ChilliASP? :)
Jag kör Microsoft Personal Web Server
Kan man updatera sin ADO-version? Var kan man isåfall hämta en nyare version och hur gör man?
P PatrikB Medlem sedan mars 2000 2 836 inlägg https://www.microsoft.com/data för att hämta nyare version av MDACen ....
Problemet kvarstår trots installationen av den nya MDAC:en.
S solbulle Medlem sedan mars 2001 5 287 inlägg DET VAR INTE DET SOM VAR FEL, SOLBULLE
Nu står det så här istället:
ADODB.Recordset fel '800a0cb3'
Aktuellt Recordset stöder inte bokmärken. Det kan bero på en begränsning av providern eller den valda markörtypen.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Du kanske skulle kunna visa oss lite kod så blir det lättare att hjälpa till. Jag gissar att det har med sättet du öppnar recordsetet att göra.
A och O när saker och ting inte funkar: visa kod.
Mvh,
Const NumPerPage = 10
dim CurPage
Dim CurPage
If Request.QueryString("CurPage") = "" then
CurPage = 1 'We're on the first page
Else
CurPage = Request.QueryString("CurPage")
End if
Dim conn
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DSN=xxx;UID=;PWD="
Dim rs
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.CursorLocation = 3
rs.CacheSize = NumPerPage
Dim strSQL
strSQL = "SELECT * FROM f4_avgr"
rs.Open strSQL, conn
rs.MoveFirst
rs.PageSize = NumPerPage
Dim TotalPages
TotalPages = rs.PageCount
rs.AbsolutePage = CurPage
Jesper T Medlem sedan nov. 2001 7 144 inlägg Varför dimmar du CurPage två gånger?
Oj det blev fel med dimmande när jag kopiera och klistra in. Men det är ju inte det som e felet
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Prova:
rs.Open strSQL, conn, 3, 3
Tackar så hemskt mycket, bäste herr Forumledare. Nu funkar det hur bra som helst.
Tackar och bockar
S solbulle Medlem sedan mars 2001 5 287 inlägg Å jag säger ingenting... :OO ;)