KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg hallå!
Jag har en onmose over för att ändra bak grunds färg till en tabel rad, men det vill inte funka.
Response.Write(" <TR ONMOUSEOVER=""this.bgColor='#5A7E94';"" ONMOUSEOUT=""this.bgColor='#8A9EA9';""><A HREF=""text_andra.asp?ID=" & RecSet("ID") & "&Meny=start"">" & RecSet("rubrik") & "</A></TD></TR>")
Har jag glömt bort någon appostrof eller så?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Prova med: this.style.backgroundColor i stället
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Du har i alla fall glömt en: <TD>
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Nej de vill fortfarande inte funka... Postar hela koden
<TABLE WIDTH="100%" BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
<%
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT * FROM rubiker"
RecSet.Open SQL, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
Do Until RecSet.EOF
Response.Write(" <TR ONMOUSEOVER=""this.style.backgroundColor='#5A7E94';"" ONMOUSEOUT=""this.style.backgroundColor='#8A9EA9';""><TD WIDTH=""6"" BGCOLOR=""#8A9EA9""></TD><TD BGCOLOR=""#8A9EA9""><SPAN CLASS=""l""><A HREF=""text_andra.asp?ID=" & RecSet("ID") & "&Meny=start"">" & RecSet("rubrik") & "</A></TD>")
Response.Write(" <TD WIDTH=""54"" BGCOLOR=""#8A9EA9""><CENTER> <SPAN CLASS=""s""> " & RecSet("ID") & "</CENTER> </SPAN></TD><TD WIDTH=""50"" BGCOLOR=""#8A9EA9""><CENTER> <SPAN CLASS=""s""> <A TITLE=""Radera!"" HREF=""javascript:ConfirmDelete('crew/text_radera.asp?id=" & RecSet("ID") & "')"">X</A> </CENTER></SPAN></TD><TD WIDTH=""6"" BGCOLOR=""#8A9EA9""></TD></TR>")
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close
Set RecSet = Nothing
%>
</TABLE><BR></TD>
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Visa gärna den htmlutskrift som ditt script genererar.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Sätt ett ID på fälten du vill ändra, och använd CSS:
<tr>
<td id="enCell" name="enCell" style="background-color: white;" onmouseover="enCell.style.backgroundColor='black'; return true;" onmouseout="enCell.style.backgroundColor='white'; return true;">INNEHÅLL</td>
</tr>
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Att ge varje rad ett namn är ju ganska omständigt då jag loopar ut samma kod flera gånger. Skulle vara skönt om man kunde undgå en massa extra kod. För de ska välll funka med den kod jag har?!
Här är "utskriften" från scriptet:
<TR ONMOUSEOVER="this.style.backgroundColor='#5A7E94';" ONMOUSEOUT="this.style.backgroundColor='#8A9EA9';">
<TD WIDTH="6" BGCOLOR="#8A9EA9"></TD>
<TD BGCOLOR="#8A9EA9"><SPAN CLASS="l"><A HREF="text_andra.asp?ID=1&Meny=start">Start</A></TD>
<TD WIDTH="54" BGCOLOR="#8A9EA9"><CENTER> <SPAN CLASS="s"> 1</CENTER> </SPAN></TD>
<TD WIDTH="50" BGCOLOR="#8A9EA9"><CENTER> <SPAN CLASS="s"> <A TITLE="Radera!" HREF="javascript:ConfirmDelete('crew/text_radera.asp?id=1')">X</A></CENTER></SPAN></TD><TD WIDTH="6" BGCOLOR="#8A9EA9"></TD>
</TR>
</TABLE>
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Skippa BGCOLOR="#8A9EA9" i alla TD-taggar annars körs de istället för din mouseover.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag är osäker på om du kan använda this när du försöker anropa en cell i en rad, kanske någon kan belysa det? :)
Att ge varje rad ett namn är ju ganska omständigt då jag loopar ut samma kod flera gånger.
Inte alls:
<%
' En massa ASP där du bl.a. skapar ett recordset
Dim i
i = 0
Do Until objRS.EOF
With Response
.Write "<tr onmouseover=""minCell" & i & ".style.backgroundColor='white'; return true;"" onmouseout=""minCell" & i & ".style.backgroundColor='black'; return true;"">"
.Write "<td id=""minCell" & i & """ name=""minCell" & i & """ style=""background-color: black;"">INNEHÅLL</td>"
.Write "</tr>"
End With
i = i + 1
objRS.MoveNext
%>
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Fungerade inte detta?
<%
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT * FROM rubiker"
RecSet.Open SQL, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
Do Until RecSet.EOF
Response.Write(" <TR ONMOUSEOVER=""this.style.backgroundColor='#5A7E94';"" ONMOUSEOUT=""this.style.backgroundColor='#8A9EA9';""><TD WIDTH=""6""></TD><TD><SPAN CLASS=""l""><A HREF=""text_andra.asp?ID=" & RecSet("ID") & "&Meny=start"">" & RecSet("rubrik") & "</A></TD>")
Response.Write(" <TD WIDTH=""54"" BGCOLOR=""#8A9EA9""><CENTER> <SPAN CLASS=""s""> " & RecSet("ID") & "</CENTER> </SPAN></TD><TD WIDTH=""50""><CENTER> <SPAN CLASS=""s""> <A TITLE=""Radera!"" HREF=""java script:ConfirmDelete('crew/text_radera.asp?id=" & RecSet("ID") & "')"">X</A> </CENTER></SPAN></TD><TD WIDTH=""6""></TD></TR>")
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close
Set RecSet = Nothing
%>
</TABLE><BR></TD>
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg A! Nu funkar de! Gick bättre när jag tog bort BGCOLOR.
Tack alla som orkat ge er tid att hjälpa till!
Vad skulle man göra utan wF?