AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Står inför ett ganska stort problem.
Har fått mängder av sidor, typ 250st. Dessa är i statisk-html. Det jag nu skulle vilja göra är att omvandla dessa och sätta in alla sidor i en databas. Samtliga sidor hör till en flora, och det som skall sättas in är nyckelsystemet.
Skall kortfattat försöka förklara nyckelsystemet:
När man har valt ett val så kommer nya val upp, det är ungefär som en stegmetod.
Man börjar på en grupp och går vidare till fler och fler grenar.
Det enda jag har att gå efter är att dessa sidor innehåller http-länkar som länkar vidare till undersidorna. Det är detta man måste bygga vidareifrån antar jag, är detta möjligt på ett relativt smidgt sätt?
Antar att det är detta probel alla företag står inför som skall börja med dynamiskasidor.
Andreas
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Du kan mycket väl ha kvar de statiska sidorna. Döp filerna till unika namn, släng in dessa namn i en databas med lite ytterligare information, och vips så har du nästan ett CMS system...
/T
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Skulle helst vilja föra in hela systemet i databasen.
Andreas
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg På vilket sätt har sidorna, produkterna en koppling till varandra?
Om man kan gruppera dom olika sidorna kan man ju med hjälp av en relationstabell "lätt" lösa länkningen sidorn/produkterna emellan.
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Finns ju egentligen ingen direkt fördel att lagra en massa statisk text i en databas. Dessutom tar det tid att processa. Rena statiska sidor är det snabbaste man kan ha.
"riktiga" CMS system har all info och text i en databas, och sedan så gör systemet statiska sidor av detta. Tom. menyerna brukar vara statiska. Fördelen med detta är att man får extremt bra prestanda.
/T
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg De är releterade till varandra iform av http-länkar, inom href-taggen.
Har kanske kommit på en idé själv nu, lite åt asptear hållet ligegr det. Jag suger in samtliga sidor via en komponent som sedan får börja göra relationer, kan bli ganska krångligt.
Andreas