webForumDet fria alternativet

en fråga om epost

ASP

6 svar · 278 visningar · startad av cupy

Medlem sedan apr. 2002299 inlägg
Frågan#1

Hur döljer man epostadressen att det inte syns, som här på wf

Medlem sedan mars 2002777 inlägg

Ett boelskt fält (boolViewEpost) i databasen som användaren bestämmer om han vill ha sant eller falskt.

if rs("boolViewEpost") = true then response.write rs("strEpost")
Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

"= true" behövs inte.

OK, Jag menar en svarsformulär, som uteslutar att man får se epostadressen på något sätt. Man bara klickar på en länk som hämtar fram en svarsformuler. Hur gör man det?

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Du kan exempelvis hämta sändarens och mottagarens e-post-adresser med hjälp av deras ID i databasen.

syns då inte adressen med (onMouseOver)
Kan du ge/visa ett exempel hur man skriver en sånt

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Du hämtar aldrig mottagarens epost address.......typ så här om jag fattat dig rätt...

Personen som du vill skicka ett mail till heter Jakob
1. Du klickar på Jakobs mail ikon, då har ju Jakob ett ID nr i databasen (t.ex. 22)
2. Ditt Mailformulär kommer upp med en "ämne" ruta och en "medelande" ruta, du har även ett hidden fält med value "22"(Jakobs id nr)
3. När du skrivit ditt mail så skickas du till sendmail.asp och där kollar vi upp "hidden" fältets value (22) och hämtar epost adressen där.
4. den epost adressen skickar du sen in i exempelvis CDONTS för att få mailet ivägskickat.

Kontentan (har jag lyssnat för mycket på Ola i vm-studion?) av detta är att man aldrig ser Epost adressen när man klickar på Jakobs "skickamail" länk.

629 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
496 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
496 ms — ändringar (db)