ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Så här ser min checkbox ut:
<input type="checkbox" name="radera" value="<%=RecSet("id")%>">
så här ser den andra koden ut:
sql = "delete from inbox where id in (" & request.form("radera") & ")"
connect.execute sql,,128
denna kod funkar bra när jag kryssar en checkbox, men om jag kryssar i flera st så raderas bara en, varför?
har testat att skriva ut sql-satsen när jag har kryssat i flera och då skriver den bara ut 1 id-nummer.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Heter alla checkboxar likadant och ligger i samma formulär?
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Kom på felet. Hade råkat lägga </form> i loopen.
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Du har flera checkboxar som har samma namn.
När du sedan kommer anropa dem från nästa sida så kommer du få med de du valt ","-separerade...
Funkar det när du raderar sedan? Bara nyfiken...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är så det är tänkt, och därför man använder IN() i where-delen i SQL-frågan.
Mvh,
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Detta kanske inte riktigt har med asp att göra men jag la till denna sak:
<form name="form" method="post" action="javascript:del();">
<script language="javascript">
function del()
{
if (confirm('Är du säker på att du vill ta bort alla markerade meddelenden?')) {
location = 'inbox.asp?vad=radera'
}
}
</script>
Men då man skickas vidare till inbox.asp?vad=radera så får man inte med request.form("radera")
varför?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nej, det gör det inte, du postar ju inte formuläret, utan byter bara sida. Prova detta istället:
<form name="form" method="post" [b]onsubmit="return del();"[/b]>
<script language="javascript">
function del()
{
return (confirm('Är du säker på att du vill ta bort alla markerade meddelenden?'));
}
</script>
Mvh,