cupyMedlem sedan apr. 2002299 inlägg Jag är en nybörjare på ASP men har lyckats knåda ihop ett forum.
Problemet är att jag måste använda pagecounter som gör att min script funkar inte eller bara delvis.
Exakt - När man väljer en land på listan hämtas den från db som vanligt och listar ut alla info om medlemmar från det valda landet.
Som uppdelade på sidor. Den första sidan stämmer, men andra osv, blandar ihop alla länder. Alltså dem andra sidor visar inte bara den utvalda lands användare utan alla länder som finns i db Kan ni hjälpa?
koden är:
<FORM name=Land action = j.asp method=post>
<select name="sok" onchange="submit();">
<font face="verdana, Helvetica" size=2>
<option value=non >-------------------------</option>
<option value= Norge>Norge</option>
<option value= Danmark>Danmark</option>
<option value= Sverige>Sverige</option>
<option value= Tyskland>Tyskland</option>
<option value= italia>Italia</option>
<option value=Holland>Holland</option>
</select></form>
<% intPage = Request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
intPage = 1
End If
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "Select * From Tabell WHERE Land LIKE '%" & Request.Form("sok") & "%' ORDER BY id DESC"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("databas.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 10
rs.AbsolutePage = intPage
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount
Response.Write "<p><b>Side " & intPage & " af " & intPageCount & "</b></p>"
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0 %>
<!-- HÄR SKRIVER JAG UT TEXTEN I TABELLEN SOM JAG HÄMTADE MED SQL SATSEN -->
<table><tr>
<td><%= FormatDateTime(Rs("datum"),2)%><td> <a href="visa3.asp?id=<%=TRIM(Server.HTMLEncode(Rs("ID"))) %>"> <% =TRIM(Server.HTMLEncode(Rs("fnamn")))%> </a> </td>
<td> <% =TRIM(Server.HTMLEncode(Rs("Land")))%></td>
</tr>
</table>
</table>
<!-- Tabell slut -->
<% intRecCount = intRecCount - 1
rs.MoveNext
Loop
End If
rs.Close