Kruxet verkar vara att jag har en punkt i strängen!?!
Hur vet du det?
Det finns ingen anledning att använda recordset, gör en insert i stället så slipper du nog problemet.
3 svar · 198 visningar · startad av solbulle
Får detta felmeddelande:
Error Type:
Microsoft Cursor Engine (0x80040E21)
Multiple-step operation generated errors. Check each status value.
default2.asp, line 129
När jag vill lägga in ett filnamn i ett recordset:
Rad 129: rs( "Filename" ) = Filename
Hur lösa detta tro?
Hur vet du det?
Det finns ingen anledning att använda recordset, gör en insert i stället så slipper du nog problemet.
Det var som attans, tyckte 50 tecken borde räcka... men men.
The error will occur at the point when you try to commit data to the database. This might be when you execute an SQL string using an ADO Connection object's .Execute() method, or when you call a Recordset's .Update() method. The error typically looks like:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E21)
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.
This error is caused when you try to insert too much data into a specified field. For example if you enter a string that is 20 characters long into a field that is defined as varChar(10), or if you try to insert a value greater than 215 (approx 2.1 billion) into an Integer field.
Anledningen till att jag kör recordset är att jag gör en sorteringpryl, se denna: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=42566
jag gjorde detta med arrays först, men det var krångligt när man ville sortera på fler "nivåer" så nu testar jag med recordset.