webForumDet fria alternativet

presentera webplats..

3 svar · 252 visningar · startad av timedia

timediaMedlem sedan maj 2001420 inlägg

Ska presentera en dynamisk webplats för några människor...
Har tyvärr inte tillgång till servern. Finns det någon programvara som laddar ner hela webplatsar med det 'dynamiska' intakt?

...eller ska jag ta skärmdumpar och göra en powerpoint i stället?
eller...?

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det går inte att göra så, eftersom det 'dynamiska' (ifall det är ett server-side språk som ASP eller PHP vi pratar om) exekveras på servern innan det skickas till klienten (dig eller annan besökare) oavsett hur du accessar det.

Så det går inte att göra kort sagt. Annars hade ju vilket affärssystem/vilken applikation som helst varit rippad/hackad/crackad på nolltid.

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag har för mig att program som teleport pro går igenom en site även om den är dynamisk och skapar html filer av alla filer som genereras med rätt trädstruktur etc. kolla upp det

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Om dynamiken inskränker sig att sidor genereras dynamiskt, efter att man följer synliga länkar, så går det fint att sörpla ner sajten med program i stil med webCopier. Dynamiken som sådan försvinner ju, men sajten ser likadan ut. Formulär etc. är dock bara att glömma. Om du verkligen vill visa så får du installera en liten webbserver (IIS/PWS) på presentationsdatorn.

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)