Jag håller på och gör några ändringar i några sidor, och det är att fixa formulären så dom använder request.form istället för querystrings, men då blir det ju problem med denna kod bit:
"Update.asp?Kundnr=" & request.Form("Kundnr")
Eftersom denna sida inte använder sig av querystrings, kan jag på nått vis få det att funka så att det skickar ett form string så att mål sidans request.form(Kundnr) kan plocka upp det?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du kan utelämna .Form så spelar det ingen roll om du skickar med querystring eller form.
strKundnummer = Request("Kundnr")
Mvh,
Re: Problems med response.redirect
Ursprungligen av His Divine Shadow **Jag håller på och gör några ändringar i några sidor, och det är att fixa formulären så dom använder request.form istället för querystrings, men då blir det ju problem med denna kod bit:
"Update.asp?Kundnr=" & request.Form("Kundnr")
Eftersom denna sida inte använder sig av querystrings, kan jag på nått vis få det att funka så att det skickar ett form string så att mål sidans request.form(Kundnr) kan plocka upp det?**
/r ovanligt... ;)
tja, det går ju, men helst skulle jag vilja slippa att använda querystrings av den orsaken att man ser dom i URL fältet, dom torde inte synas eller kunna användas, det är en säkerhets fråga.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Då har du som jag ser det tre val:
- Cookies
- Sessions
- Skapande av formulär som du via javascript submittar, istället för redirect.
Vilket låter mest lockande?
Mvh,
Re: Re: Problems med response.redirect
Ursprungligen av JAreMANNEN
/r ovanligt... ;)
Nja, jag frågade varför det blev querystrings.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Jag spinner vidare på @nders inlägg: Det går inte att göra med enbart ASP.
Servercookies/Sessions är det självklara alternativet för att lagra variabler knutna till en användare.
Att man använder Request.Form innebär ingen större säkerhetsförbättring. Visst det ska gå att kapa Sessioner, men det är nog ganska mycket krångligare.
OuKaijMedlem sedan maj 2002839 inlägg Function'er är bra att ha. Syns inte, hörs inte...
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg ... spelar ingen roll i den här frågan... ;)