bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Hej!
jag använder följande kod för att uppdatera ett av varje medlems fält. men när jag kör det så uppdaterar den alla medlemmar UTOM mig själv, alltså den som kör koden?!
jag använder följande:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connect.open "*hemligt*"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Addera = "Select * From anvandare"
RecSet.Open Addera, Connect, 3,3
Do Until RecSet.EOF
RecSet("update") = "2002-01-01 12:12:12"
RecSet.Update
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close
Varför uppdaterar den inte fältet för mig också?!?!?!?!
Samt det jag fick hjälp med för ett tag sen, det funkade inte alls visade det sig.
Alltså om att ett fält inte kunde heta "update" och man skulle lösa det med "[update]". hur ska jag få ett fält som heter update att fungera med sql?
HJÄLP SNÄLLA!!!!!
mvh: basse
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Först och främst: Byt namn på fältet Update.
Jag utgick ifrån att fältet är av datumtyp, därför skrev jag # runt värdet i UPDATE-frågan.
Men jag förstår inte riktigt varför du vill uppdatera fältet på alla medlemmar? Eller är det jag som missförstår?
Du kan ersätta din kod med denna:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connect.open "*hemligt*"
strSQL = "UPDATE anvandare SET [update] = #2002-01-01 12:12:12#"
connect.execute (strSQL)
Connect.close
Set Connect = Nothing
Mvh,
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg problemet är att jag inte kan ändra i databaser. kör mac.
sen blir det fel på servern om man laddar up databasen igen. varför vet jag inte men server-killen blir sur varje gång han måste fixa till så det funkar igen. och ja, gör rätt.
anledningen till att jag vill uppdatera alla medlammrs är för att det fältet var oanvänt tidigare och nu ska jag använda det, men det blir fel när jag kör ett script om kolumnerna är tomma så jag måste fylla dem med nånting...
tack, ska testa det du skickade.
mvh: basse
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
anledningen till att jag vill uppdatera alla medlammrs är för att det fältet var oanvänt tidigare och nu ska jag använda det, men det blir fel när jag kör ett script om kolumnerna är tomma så jag måste fylla dem med nånting...
Då förstår jag precis. :)
Lycka till!