webForumDet fria alternativet

asp 2.0

7 svar · 237 visningar · startad av OveRRidE

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Vad finns det för anledning för att detta inte skulle fungera på en IIS4.0 under Windows NT4? (ASP 2.0 stöd)

SQLstr = "DELETE * FROM users WHERE id = " & request.querystring("id") & ""
conn.execute(SQLstr)

Har det med execute-metoden att göra tro?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Det ska fungera. På vilket sätt fungerar det inte?
Felmeddelande?

Felmeddelandet kommer jag inte ihåg, jag sitter inte vid maskinen och kan inte komma åt webbplatsen just nu.

Jag vet iallafall att inga av mina SQL-frågor som hade med öndringar/uppdateringar att göra inte fungerade, så jag börjar fundera på hur default-inställningarna för lös/skriv är i IIS 4:an..

Vi pratar alltså om Access?

Det borde inte vara någon skillnad, dvs se till att mapprättigheterna är RXWD för IUSR_xxxx så borde du rättighetsmässigt vara ok.

Det har dock inget med just IIS4 att göra, utan beror på filsystemet, i det fallet (antar jag) NTFS.

Mvh,

Detta låter ju inte som ett rättighetsfel, eller? Jag har för mig att den brukar skriva ut att det är just ett sådant fel då..

Microsoft JET Database Engine error '80004005' 

Could not delete from specified tables. 

/admin/nws/nws_reg_delnews.asp, line 6

Det här då? :)

Jag håller inte med. PWS räcker långt så länge man använder den för utveckling och inte drift. Jag har aldrig haft problem med att vissa SQL-frågor inte fungerar under PWS. [b]Skulle man råka ut för något sådant är det bara att kasta in nyaste MDAC så har du senaste ADO-paketet.[/b]

Vilken version av Access?
Vad händer om du kastar bort *?

Uppdaterad MDAC?

De uppdaterade mdac:en igår, men bestämde sig för att installera IIS:en på en annan maskin istället, så problemet är egentligen ur världen.

Jag testade att byta utt script-dll:en (asp.dll) ur /winnt/system32/inetsrv/ mot samma, fast 2000-modellen. Då kunde den inte ens paste:a en vanlig asp-sida längre. :l Vi bytte tillbaks för att inte göra maskinen instabil.

Access-db:n är gjord i office xp (alltså access 2002).

Jag kan tyvärr inte testa att ta bort * just nu, jag får testa på torsdag, jag håller på att flytta precis så jag har typ inte fått upp min egen maskin än.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)